HD-36 weer als nieuw

Ze oogt een stuk robuuster. De met 2,69 meter verlengde eurokotter HD-36 Volharding van Rick en Erik Zijlstra. De verlenging heeft plaatsgehad bij de Damen-werf in Harlingen, waar tevens de bak tot aan de mast is dichtgemaakt.

HD-36 weer als nieuw

De HD-36 was eind vorig jaar bij de Damen-werf in Den Helder al voorbereid op de verlenging. Hierna werd de kotter naar Harlingen verhaald, waar zij ter hoogte van het visruim werd doorgesneden. Na plaatsing van de nieuwe sectie kwam de HD-36 weer terug naar Den Helder. Hier wordt de laatste hand gelegd aan het opnieuw inrichten van het visruim. Dat krijgt een nieuwe, geïsoleerde betonnen vloer en er wordt een nieuwe koelmachine en een nieuwe ijsmachine geplaatst. Laatstgenoemd machine kan uit zeewater scherfijs maken. Het visruim kon voor de verlenging maar 800 viskisten bergen. Nu is er plaats voor circa 1350 kisten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

HD-36 weer als nieuw | Schuttevaer.nl

HD-36 weer als nieuw

Ze oogt een stuk robuuster. De met 2,69 meter verlengde eurokotter HD-36 Volharding van Rick en Erik Zijlstra. De verlenging heeft plaatsgehad bij de Damen-werf in Harlingen, waar tevens de bak tot aan de mast is dichtgemaakt.

HD-36 weer als nieuw

De HD-36 was eind vorig jaar bij de Damen-werf in Den Helder al voorbereid op de verlenging. Hierna werd de kotter naar Harlingen verhaald, waar zij ter hoogte van het visruim werd doorgesneden. Na plaatsing van de nieuwe sectie kwam de HD-36 weer terug naar Den Helder. Hier wordt de laatste hand gelegd aan het opnieuw inrichten van het visruim. Dat krijgt een nieuwe, geïsoleerde betonnen vloer en er wordt een nieuwe koelmachine en een nieuwe ijsmachine geplaatst. Laatstgenoemd machine kan uit zeewater scherfijs maken. Het visruim kon voor de verlenging maar 800 viskisten bergen. Nu is er plaats voor circa 1350 kisten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer