Bom onder Lloyd Werft Bremerhaven

De Maleisische Genting Group, sinds vorig jaar eigenaar van de Lloyd Werft Group met werven in Bremerhaven, Wismar, Stralsund en Warnemünde, heeft vorige week een bom gelegd onder de werf in Bremerhaven. In juni was vanuit Bremerhaven nog gemeld dat men de eerste jaren een volle portefeuille zou hebben door de bouw van rivier- en zeegaande cruiseschepen. Vorige week kwam de boodschap: geen nieuwbouw in Bremerhaven.

Volgens voorzitter Daniël Müller van de ondernemingsraad bij de Lloyd Werft Group, in een gesprek met DPA, hebben de 430 werknemers in Bremerhaven nog werk tot september. Op grond van de toezeggingen van Genting is de werf al geruime tijd gestopt met het plegen van acquisitie. Er zou immers geen opdracht meer bij kunnen. ‘Nu moeten we zien dat we een plan maken hoe we de toekomst aan kunnen’, aldus Müller, die verklaarde wel in te zien dat de infrastructuur rond de werven aan de Oostzee (aan open water) aanzienlijk beter is dan die in Bremerhaven waar enkele sluizen gepasseerd moeten worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bom onder Lloyd Werft Bremerhaven | Schuttevaer.nl

Bom onder Lloyd Werft Bremerhaven

De Maleisische Genting Group, sinds vorig jaar eigenaar van de Lloyd Werft Group met werven in Bremerhaven, Wismar, Stralsund en Warnemünde, heeft vorige week een bom gelegd onder de werf in Bremerhaven. In juni was vanuit Bremerhaven nog gemeld dat men de eerste jaren een volle portefeuille zou hebben door de bouw van rivier- en zeegaande cruiseschepen. Vorige week kwam de boodschap: geen nieuwbouw in Bremerhaven.

Volgens voorzitter Daniël Müller van de ondernemingsraad bij de Lloyd Werft Group, in een gesprek met DPA, hebben de 430 werknemers in Bremerhaven nog werk tot september. Op grond van de toezeggingen van Genting is de werf al geruime tijd gestopt met het plegen van acquisitie. Er zou immers geen opdracht meer bij kunnen. ‘Nu moeten we zien dat we een plan maken hoe we de toekomst aan kunnen’, aldus Müller, die verklaarde wel in te zien dat de infrastructuur rond de werven aan de Oostzee (aan open water) aanzienlijk beter is dan die in Bremerhaven waar enkele sluizen gepasseerd moeten worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer