Nieuwe heavylifter voor RollDock

De in zwaar transport over water gespecialiseerde rederij RollDock Shipping heeft een nieuwe heavylifter aangeschaft, de RollDock Sky. Opmerkelijk is dat dit zware-ladingschip is overgenomen van een werf waar de rederij in 2013 een grote nieuwbouworder had afgeblazen.

Nieuwe heavylifter voor RollDock

De rederij in Capelle aan den IJssel bestelde destijds bij de Indiase werf Larsen & Toubro een serie van zes zware-ladingschepen met een laadvermogen van 8000 ton. Zogeheten dokschepen die geladen en gelost kunnen worden via zowel de float-in/float-out, roll-on/roll-off als lift-on/lift-off methode. De bouw liep echter zoveel vertraging op dat RollDock Shipping in 2013 alleen de eerste twee uit deze serie afnam. Die werden RollDock Sun en RollDock Sea gedoopt. Terwijl het derde schip al op stapel stond, werd de relatie verbroken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe heavylifter voor RollDock | Schuttevaer.nl

Nieuwe heavylifter voor RollDock

De in zwaar transport over water gespecialiseerde rederij RollDock Shipping heeft een nieuwe heavylifter aangeschaft, de RollDock Sky. Opmerkelijk is dat dit zware-ladingschip is overgenomen van een werf waar de rederij in 2013 een grote nieuwbouworder had afgeblazen.

Nieuwe heavylifter voor RollDock

De rederij in Capelle aan den IJssel bestelde destijds bij de Indiase werf Larsen & Toubro een serie van zes zware-ladingschepen met een laadvermogen van 8000 ton. Zogeheten dokschepen die geladen en gelost kunnen worden via zowel de float-in/float-out, roll-on/roll-off als lift-on/lift-off methode. De bouw liep echter zoveel vertraging op dat RollDock Shipping in 2013 alleen de eerste twee uit deze serie afnam. Die werden RollDock Sun en RollDock Sea gedoopt. Terwijl het derde schip al op stapel stond, werd de relatie verbroken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer