Grootste schepentransport van Damen naar Europa

Damen is onlangs in Shanghai begonnen met het verschepen van 22 schepen die werden gebouwd op verschillende werven van de scheepsbouwer. Het is voor Damen het grootste transport van voorraadschepen. Het zwareladingschip Happy Star van BigLift levert de schepen later deze maand af in Rotterdam. Ze komen na een poetsbeurt direct in de verkoop.

Grootste schepentransport van Damen naar Europa

Nadat in Shanghai de eerste schepen aan boord waren geladen, maakte de Happy Star ook nog een stop in de Vietnamese havens Hai Phong en Da Nang en in Singapore. Daar werden schepen van andere werven van Damen aan boord gehesen.

Verkocht

Hoewel het schepen zijn die Damen op voorraad bouwt, verkocht de scheepsbouwer al wel een aantal schepen die op het 3.280 vierkante meter grote dek van de Happy Star staan. Het gaat hierbij onder meer om twee Fast Crew Suppliers (FCS) 2610 die worden ingezet voor werkzaamheden aan offshore windmolenparken in de Noordzee. Andere schepen die naar Europa komen zijn Damen ASD Tugs 2310, 2411 en 3212, Stan Tugs 1606, 1004 en 1907 en de Stan Pontoons 5213 en 3011. (EvH)

Grootste schepentransport van Damen naar Europa | Schuttevaer.nl

Grootste schepentransport van Damen naar Europa

Damen is onlangs in Shanghai begonnen met het verschepen van 22 schepen die werden gebouwd op verschillende werven van de scheepsbouwer. Het is voor Damen het grootste transport van voorraadschepen. Het zwareladingschip Happy Star van BigLift levert de schepen later deze maand af in Rotterdam. Ze komen na een poetsbeurt direct in de verkoop.

Grootste schepentransport van Damen naar Europa

Nadat in Shanghai de eerste schepen aan boord waren geladen, maakte de Happy Star ook nog een stop in de Vietnamese havens Hai Phong en Da Nang en in Singapore. Daar werden schepen van andere werven van Damen aan boord gehesen.

Verkocht

Hoewel het schepen zijn die Damen op voorraad bouwt, verkocht de scheepsbouwer al wel een aantal schepen die op het 3.280 vierkante meter grote dek van de Happy Star staan. Het gaat hierbij onder meer om twee Fast Crew Suppliers (FCS) 2610 die worden ingezet voor werkzaamheden aan offshore windmolenparken in de Noordzee. Andere schepen die naar Europa komen zijn Damen ASD Tugs 2310, 2411 en 3212, Stan Tugs 1606, 1004 en 1907 en de Stan Pontoons 5213 en 3011. (EvH)