Nieuwe orderrecords bij IHC Merwede

De Offshoredivisie van IHC Merwede heeft orders ontvangen ter waarde van ruim € 1 miljard voor het ontwerp, de engineering en de bouw van in totaal zes pijpenleggers. De contracten voor deze zes schepen zijn getekend met Subsea 7 en Seabras Sapura, een joint venture tussen SapuraKencana en Seadrill. De bekendmaking volgt daags na de succesvolle doop en tewaterlating van de 5500 m3 sleephopperzuiger DCI Dredge XXI voor Dredging Corporation of India Ltd. (DCI) op de IHC-werf in Kinderdijk.

Nieuwe orderrecords bij IHC Merwede
  • Offshoredivisie boekt orders voor 6 pijpenleggers ter waarde van ruim € 1 miljard
  • Sleephopperzuiger DCI Dredge XXI succesvol te water in Kinderdijk

IHC Merwede levert drie volledig geïntegreerde pijpenleggers aan Seabras Sapura, inclusief de complete pijpenleginstallaties. Deze installaties bestaan uit een verstelbaar pijpenlegsysteem, twee benedendekse opslagcarrousels en equipment voor het laden, opspoelen en geleiden van leidingen. Ook het geïntegreerde automatiseringssysteem, de elektrische installatie en de complete elektrische machinery package wordt ontworpen en geleverd door IHC Merwede.

Daarnaast zal een pijpenlegsimulator worden meegeleverd om Seabras Sapura te ondersteunen bij de training van haar offshore personeel. Samen met de lopende orders werkt IHC Merwede met deze opdracht nu aan zes schepen voor Seabras Sapura.

Seven Waves

De order van Subsea 7, waarmee IHC Merwede een jarenlange relatie heeft, betreft drie pijpenleggers die hetzelfde ontwerp hebben als de onlangs te water gelaten Seven Waves. De schepen hebben een totale lengte van 146 meter, een breedte van 30 meter en een klasse 2 dynamic positioning systeem.

Evenals bij de lopende order levert Subsea 7 zelf de pijpenleginstallaties aan. De schepen zullen flexibele pijpleidingen en verbindingen tot een diepte van 3000 meter gaan installeren. Subsea 7 heeft met deze laatste order reeds acht schepen bij IHC Merwede besteld.

<iframe width="590" height="332" src="http://nos.nl/embed/?id=e:538243&autoplay=0" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen="" id="player-538243"></iframe>

4000 manjaren

De zes 550 ton pijpenleggers worden in Nederland gebouwd op de scheepswerven van IHC Merwede in Krimpen aan den IJssel en Kinderdijk. De oplevering van deze schepen zal plaatsvinden tussen de eerste helft van 2015 en de tweede helft van 2016. De orders behoren tot de grootste uit de geschiedenis van de werf en zijn goed voor circa 4000 manjaren werk bij IHC Merwede en toeleveranciers.

‘IHC Merwede is zeer verheugd met deze grote order van ruim € 1 miljard voor zes pijpenleggers. Net als de vier andere schepen waar wij nu aan werken naar aanleiding van twee orders van vorig jaar, zullen deze schepen in de Braziliaanse wateren ingezet worden voor Petrobras’, zegt Bram Roelse, de nieuwe operationeel directeur (COO) van IHC Merwede. ‘Wij investeren in langdurige relaties met onze klanten om zo de best mogelijke oplossingen te bieden. Bovendien bewijst deze order het succes van IHC Merwedes strategie om volledig geïntegreerde schepen aan te bieden.’

DCI Dredge XXI

De 5500 m3 sleephopperzuiger DCI Dredge XXI werd woensdag 8 augustus gedoopt door mevrouw R. Mohanty, echtgenote van de heer Captain D.K. Mohanty, bestuursvoorzitter en Managing Director van Dredging Corporation of India Ltd. (DCI). Het is het derde schip uit een serie van drie (inclusief DCI Dredge XIX en DCI Dredge XX), gebouwd onder duale klasse (Lloyd’s Register en Indian Register of Shipping). IHC Merwede heeft in het verleden reeds 10 schepen aan DCI geleverd. De klant heeft voor IHC Merwede gekozen vanwege de efficiency bij eerdere orders en de betrouwbaarheid van levering binnen de gestelde termijn.

De nieuwe sleephopperzuiger zal evenals de beide zusterschepen worden ingezet voor onder meer onderhoudsbaggerwerkzaamheden op de Hooghly rivier, een zijrivier van de Ganges in West-Bengalen. De DCI-dredgers zijn speciaal ontworpen voor deze taak, waarbij rekening is gehouden met de bodemeigenschappen, sterke stroming en geringe diepte van de Hooghly rivier.

De schepen hebben volgens IHC Merwede een hoge productiviteit, betrouwbaarheid en efficiency, en daarnaast een laag energieverbruik en lage operationele kosten. Sinds de opleveringen zijn DCI Dredge XIX en XX succesvol ingezet. De XXI zal in de eerste helft van 2014 worden opgeleverd.

Grotere behoefte

IHC Merwede rekent op vervolgorders van DCI, zegt Bram Roelse, nu nog divisiedirecteur Dredging van IHC Merwede. ‘De ontwikkelingen in de infrastructuur in India leggen de nadruk op het verbeteren van de bevaarbaarheid van rivieren en havens. Dit heeft geleid tot een grotere behoefte aan baggerschepen en -equipment. De klasse van deze baggerschepen zal de prestatie van DCI aanzienlijk vergroten waardoor de positie van DCI in India wordt verstevigd.’

De sleephopperzuiger DCI Dredge XXI is 114 meter lang, 21,3 meter breed, heeft een holte van 7,5 meter en een diepgang van 6,5 meter. De maximale baggerdiepte is 25 meter. De hoppercapaciteit is 5500 m3, de diameter van de zuigbuis 2 x 700 mm. Het schip haalt een snelheid van 14,1 knopen en biedt accommodatie aan 35 personen.

Nieuwe orderrecords bij IHC Merwede | Schuttevaer.nl

Nieuwe orderrecords bij IHC Merwede

De Offshoredivisie van IHC Merwede heeft orders ontvangen ter waarde van ruim € 1 miljard voor het ontwerp, de engineering en de bouw van in totaal zes pijpenleggers. De contracten voor deze zes schepen zijn getekend met Subsea 7 en Seabras Sapura, een joint venture tussen SapuraKencana en Seadrill. De bekendmaking volgt daags na de succesvolle doop en tewaterlating van de 5500 m3 sleephopperzuiger DCI Dredge XXI voor Dredging Corporation of India Ltd. (DCI) op de IHC-werf in Kinderdijk.

Nieuwe orderrecords bij IHC Merwede
  • Offshoredivisie boekt orders voor 6 pijpenleggers ter waarde van ruim € 1 miljard
  • Sleephopperzuiger DCI Dredge XXI succesvol te water in Kinderdijk

IHC Merwede levert drie volledig geïntegreerde pijpenleggers aan Seabras Sapura, inclusief de complete pijpenleginstallaties. Deze installaties bestaan uit een verstelbaar pijpenlegsysteem, twee benedendekse opslagcarrousels en equipment voor het laden, opspoelen en geleiden van leidingen. Ook het geïntegreerde automatiseringssysteem, de elektrische installatie en de complete elektrische machinery package wordt ontworpen en geleverd door IHC Merwede.

Daarnaast zal een pijpenlegsimulator worden meegeleverd om Seabras Sapura te ondersteunen bij de training van haar offshore personeel. Samen met de lopende orders werkt IHC Merwede met deze opdracht nu aan zes schepen voor Seabras Sapura.

Seven Waves

De order van Subsea 7, waarmee IHC Merwede een jarenlange relatie heeft, betreft drie pijpenleggers die hetzelfde ontwerp hebben als de onlangs te water gelaten Seven Waves. De schepen hebben een totale lengte van 146 meter, een breedte van 30 meter en een klasse 2 dynamic positioning systeem.

Evenals bij de lopende order levert Subsea 7 zelf de pijpenleginstallaties aan. De schepen zullen flexibele pijpleidingen en verbindingen tot een diepte van 3000 meter gaan installeren. Subsea 7 heeft met deze laatste order reeds acht schepen bij IHC Merwede besteld.

<iframe width="590" height="332" src="http://nos.nl/embed/?id=e:538243&autoplay=0" frameborder="0" scrolling="no" allowfullscreen="" id="player-538243"></iframe>

4000 manjaren

De zes 550 ton pijpenleggers worden in Nederland gebouwd op de scheepswerven van IHC Merwede in Krimpen aan den IJssel en Kinderdijk. De oplevering van deze schepen zal plaatsvinden tussen de eerste helft van 2015 en de tweede helft van 2016. De orders behoren tot de grootste uit de geschiedenis van de werf en zijn goed voor circa 4000 manjaren werk bij IHC Merwede en toeleveranciers.

‘IHC Merwede is zeer verheugd met deze grote order van ruim € 1 miljard voor zes pijpenleggers. Net als de vier andere schepen waar wij nu aan werken naar aanleiding van twee orders van vorig jaar, zullen deze schepen in de Braziliaanse wateren ingezet worden voor Petrobras’, zegt Bram Roelse, de nieuwe operationeel directeur (COO) van IHC Merwede. ‘Wij investeren in langdurige relaties met onze klanten om zo de best mogelijke oplossingen te bieden. Bovendien bewijst deze order het succes van IHC Merwedes strategie om volledig geïntegreerde schepen aan te bieden.’

DCI Dredge XXI

De 5500 m3 sleephopperzuiger DCI Dredge XXI werd woensdag 8 augustus gedoopt door mevrouw R. Mohanty, echtgenote van de heer Captain D.K. Mohanty, bestuursvoorzitter en Managing Director van Dredging Corporation of India Ltd. (DCI). Het is het derde schip uit een serie van drie (inclusief DCI Dredge XIX en DCI Dredge XX), gebouwd onder duale klasse (Lloyd’s Register en Indian Register of Shipping). IHC Merwede heeft in het verleden reeds 10 schepen aan DCI geleverd. De klant heeft voor IHC Merwede gekozen vanwege de efficiency bij eerdere orders en de betrouwbaarheid van levering binnen de gestelde termijn.

De nieuwe sleephopperzuiger zal evenals de beide zusterschepen worden ingezet voor onder meer onderhoudsbaggerwerkzaamheden op de Hooghly rivier, een zijrivier van de Ganges in West-Bengalen. De DCI-dredgers zijn speciaal ontworpen voor deze taak, waarbij rekening is gehouden met de bodemeigenschappen, sterke stroming en geringe diepte van de Hooghly rivier.

De schepen hebben volgens IHC Merwede een hoge productiviteit, betrouwbaarheid en efficiency, en daarnaast een laag energieverbruik en lage operationele kosten. Sinds de opleveringen zijn DCI Dredge XIX en XX succesvol ingezet. De XXI zal in de eerste helft van 2014 worden opgeleverd.

Grotere behoefte

IHC Merwede rekent op vervolgorders van DCI, zegt Bram Roelse, nu nog divisiedirecteur Dredging van IHC Merwede. ‘De ontwikkelingen in de infrastructuur in India leggen de nadruk op het verbeteren van de bevaarbaarheid van rivieren en havens. Dit heeft geleid tot een grotere behoefte aan baggerschepen en -equipment. De klasse van deze baggerschepen zal de prestatie van DCI aanzienlijk vergroten waardoor de positie van DCI in India wordt verstevigd.’

De sleephopperzuiger DCI Dredge XXI is 114 meter lang, 21,3 meter breed, heeft een holte van 7,5 meter en een diepgang van 6,5 meter. De maximale baggerdiepte is 25 meter. De hoppercapaciteit is 5500 m3, de diameter van de zuigbuis 2 x 700 mm. Het schip haalt een snelheid van 14,1 knopen en biedt accommodatie aan 35 personen.