Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

VeKa levert twee zeegaande pontons aan Wagenborg

DELFZIJL

De directies van Koninklijke Wagenborg in Delfzijl en VeKa Shipyards in Werkendam hebben overeenstemming bereikt over de levering van een zeegaande ponton met een laadvermogen van ruim 20.000 ton.

1 / 1
casco

casco

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (15)
  • Hans

    @Duh,

    Op zich heb je gelijk, maar als ik deze foto in 2015 opnieuw upload met onderschrift, staat er nog steeds bij dat hij klaar ligt voor vertrek!
    Hoop ik dat dat niet meer het geval is. (tevens dat de casco’s niet hier zijn ;-).

  • Duh!

    @ Subarurijder..

    Geladen met 13 voor Rotterdam bestemde casco’s van binnenvaartschepen ligt de nieuwe Wagenborg Barge 9 in Shanghai klaar voor vertrek. (Foto Marc Mazereeuw)

  • subaru rijder

    Volgens mij is dit een oude foto en gaat het om het ponton. Maar Veka is niet alleen schuldig,
    De hebzucht van de schipper is schuldig.
    De koker blik van de schipper is schuldig.
    De mentaliteit van de schipper is schuldig.

  • Maria

    Maar Meneer de Vette Volgens mij heb je nog een “slimmerd” nodig die die schepen voor een prikkie koopt
    Maar dat zal wel een bepaald soort manier van leven hebben 6 dagen werken of zoiets en de 7-de moet ingehaald worden
    Maar goed men is wel “vergevingsgezind” als die mensen willens en wetens de boel flest Ze gaan er nog steeds zaken mee doen

  • C. de Vette

    @Johan

    Ik zie hier nog niemand die Veka aan het afzeiken is maar daar kan voor gezorgd worden hoor.
    Het zou mij niets verbazen als zij die dingen voor een prikkie uit de faillissementen weggekocht hebben en ze nu naar Nederland brengen in de hoop dat de overheid met een regeling komt die hen het mogelijk maakt er nog een keertje goed aan te verdienen.
    Zo,jij je zin,Veka afgezeken.

  • johan

    Kun je wel VEKA gaan lopen afbranden,maar dit is een ponton met casco’s die niet door veka zelf zijn besteld.Overigens zijn deze casco’s al in 2008/2009 gebouwd,en liggen al een tijdje aan de ketting,zal wel door een faillisemensts opkoop zijn gebeurt

  • Ikke

    En maar klagen met z,n alle de schepen worden steeds groter dus meer wachttijd bij sluizen etc,en dan ook nog ff een zooitje nieuwe bestellen die de markt voorlopig niet op komen want er liggen er al zat in de hoek!…

    Ja we weten t allemaal beter maar we helpen samen de markt naar de klote!…ikke ikke.

    iets met hand in eigen boezem ofzo?.

  • e

    is het niet erg dat er weer schepen op komst zijn .?????? kan er dan niemand een eind aan maken voor de eerste 10 jaar ,,,???????

  • Karel

    Houd het dan nooit op ?!?!?!

  • Veka-fan

    Volgens mij ligt deze ponton (met lading) al een tijdje klaar voor vertrek. Best knap om dit als een succes-story in de krant te krijgen.

  • Kobus

    Niet alleen volgens de makelaars hoor.
    Als er straks meer werk komt bouwen ze er gewoon weer een paar af en komen die in de markt er bij.
    Dus de vracht prijzen zullen de eerste 10 jaar nog wel laag blijven.
    Volgens mij is er heel goed over nagedacht

  • Pipo

    Ja die indruk had ik ook maar er kunnen volgens de makelaars altijd nog een paar bij om de markt echt helemaal door en door te verzieken.

  • oud ijzerboer

    gelijk doorvaren naar Nigeria met dat ponton, daar zijn ze elk geval weer 1 nieuwe nodig

  • b.v.o.

    Wat kost nu zo’n, nieuwe dubbelschroever?

  • Garfield

    Ehhmmmm… Nou had ik toch sterk de indruk dat we hier genoeg van die casco’s in de hoek hadden liggen…

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook