IHC bouwt baggerschip voor Panamakanaal

IHC Merwede heeft de opdracht verkregen een backhoe dredger te ontwerpen en te bouwen voor the Panama Canal Autohority (ACP). Hierbij liet IHC Merwede een sterk internationaal veld bedrijven achter zich. Het contract heeft een waarde van 43 miljoen US dollar. Mede door deze opdracht is de ontwikkeling van het orderboek in lijn met de omzet verwachtingen van het bedrijf.

Backhoe dredger

De backhoe
dredger is niet de eerste Panamese opdracht voor IHC Merwede. In 2008 kreeg het
bedrijf de opdracht een snijkopzuiger te ontwerpen en te bouwen. Met de
succesvolle oplevering van dit schip, QUIBIAN 1, heeft IHC Merwede kunnen
bewijzen een professionele en betrouwbare partner te zijn.
Het schip zal volgens de nieuwste
technologische ontwikkelingen worden gebouwd. Zo staat het verbeterde ontwerp
garant voor zeer grote stabiliteit en een kortere baggercyclus. Het
belangrijkste equipment van het schip is de hydraulische graafmachine. Deze
machine die door dieselmotoren wordt aangedreven, heeft een baggercapaciteit
tot een diepte van 19,5 meter

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

IHC bouwt baggerschip voor Panamakanaal | Schuttevaer.nl

IHC bouwt baggerschip voor Panamakanaal

IHC Merwede heeft de opdracht verkregen een backhoe dredger te ontwerpen en te bouwen voor the Panama Canal Autohority (ACP). Hierbij liet IHC Merwede een sterk internationaal veld bedrijven achter zich. Het contract heeft een waarde van 43 miljoen US dollar. Mede door deze opdracht is de ontwikkeling van het orderboek in lijn met de omzet verwachtingen van het bedrijf.

Backhoe dredger

De backhoe
dredger is niet de eerste Panamese opdracht voor IHC Merwede. In 2008 kreeg het
bedrijf de opdracht een snijkopzuiger te ontwerpen en te bouwen. Met de
succesvolle oplevering van dit schip, QUIBIAN 1, heeft IHC Merwede kunnen
bewijzen een professionele en betrouwbare partner te zijn.
Het schip zal volgens de nieuwste
technologische ontwikkelingen worden gebouwd. Zo staat het verbeterde ontwerp
garant voor zeer grote stabiliteit en een kortere baggercyclus. Het
belangrijkste equipment van het schip is de hydraulische graafmachine. Deze
machine die door dieselmotoren wordt aangedreven, heeft een baggercapaciteit
tot een diepte van 19,5 meter

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer