Nieuw vlaggenschip VT maakt proefvaart

De bunkertanker Vorstenbosch (147 x 22,80 x 6,36 meter, 13.317 ton), die momenteel wordt afgebouwd bij Smits Machinefabriek in Capelle aan de IJssel, is bijna klaar. Het toekomstige vlaggeschip van bunkerbedrijf VT uit Rotterdam maakte vorige week een proefvaart op het Vuile Gat.

Vorstenbosch

De doop van het grootste binnenschip ter wereld is 17 mei. De tanker zal worden ingezet in het ARA-gebied. De bunkertanker heeft een Scheldehuid en mag dus grotere ladingtanks hebben dan normaal. De tanker heeft 20 ladingtanks van 760 kuub. Drie 2100 pk sterke Caterpillar hoofdmotoren zorgen voor de voortstuwing. Veth leverde twee 640 pk Vethjet boegschroeven. De 35 meter lange bunkergiek is gebouwd door Van Wijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuw vlaggenschip VT maakt proefvaart | Schuttevaer.nl

Nieuw vlaggenschip VT maakt proefvaart

De bunkertanker Vorstenbosch (147 x 22,80 x 6,36 meter, 13.317 ton), die momenteel wordt afgebouwd bij Smits Machinefabriek in Capelle aan de IJssel, is bijna klaar. Het toekomstige vlaggeschip van bunkerbedrijf VT uit Rotterdam maakte vorige week een proefvaart op het Vuile Gat.

Vorstenbosch

De doop van het grootste binnenschip ter wereld is 17 mei. De tanker zal worden ingezet in het ARA-gebied. De bunkertanker heeft een Scheldehuid en mag dus grotere ladingtanks hebben dan normaal. De tanker heeft 20 ladingtanks van 760 kuub. Drie 2100 pk sterke Caterpillar hoofdmotoren zorgen voor de voortstuwing. Veth leverde twee 640 pk Vethjet boegschroeven. De 35 meter lange bunkergiek is gebouwd door Van Wijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer