Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Nieuw vlaggenschip VT maakt proefvaart

CAPELLE AAN DE IJSSEL

De bunkertanker Vorstenbosch (147 x 22,80 x 6,36 meter, 13.317 ton), die momenteel wordt afgebouwd bij Smits Machinefabriek in Capelle aan de IJssel, is bijna klaar. Het toekomstige vlaggeschip van bunkerbedrijf VT uit Rotterdam maakte vorige week een proefvaart op het Vuile Gat.

1 / 1
Vorstenbosch

Vorstenbosch

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (16)
  • Bertus Bitterbal

    Heb de eer gehad om aan dit schip te werken en kijk vol trots naar fotos van al die steunen en pijpleidingen die ik in mijn handen heb gehad ,samen met een stel vaklieden die er een mooi staaltje werk hebben afgeleverd, bravo mannen,op naar de volgende.

  • Nico Siccama

    Antje en Nico Siccama wens de bemanning een fijne
    vaart op dit machtig schip,en Jakob een hele goede
    wacht.

  • H Hoveling

    Als je de foto uitvergroot door op de foto te klikken,kijk dan bij de S en T daar staan 2 mensen en in de midden,dan pas kun je zien hoe gigantisch ze is

  • Deja Vu

    Reactie op \\\”tankertuig\\\”. Geschiedenis les 1 basisschool.

    Industriële revolutie:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Industri%C3%ABle_revolutie Vooral het stukje over -Weerstand tegen de vroege industrialisatie- is wel grappig

    Schaalvoordeel:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaalvoordeel

    Ze is een mooi staaltje vakwerk!

  • Tankertuig

    En nou kun je erop wachten tot die vrachtvaart idioten ook allemaal een 147 meter bootje willen .
    Het word tijd om te gaan omscholen , de lol in de binnenvaart is er wel af met al die grote marktverziekers )-;

  • Ad Z

    en stiekum zijn we toch een beetje trots hé

  • pbvancampen

    Ik denk dat de POD zich al wel bewezen heeft. In de zeegaande cruisevaart wordt hij al vele jaren gebruikt.

  • cees

    dat worden een hoop airmailes op je saldo als hij een volle bak bij je aflevert

  • Arend

    Soms vraag ik me wel eens af waarom sommige bedrijven zo graag haantje de voorste willen zijn: de grootste tanker en de eerste pods. Daar lopen ze toch enorme financiele risico’s mee? De vrachten van die grote levert 30% minder op ( daar bouw je toch geen grotere voor?) en met die pods moet je eerst maar afwachten of dat uberhaupt goed werkt. Er zijn wel meer nieuwe uitvindingen die niet goed doorontwikkeld zijn (zoals Whaletail en zo). Ben benieuwd.

  • G.Verstand

    Inderdaad “opletten” want er staat toch echt iets anders dan jij zegt, namelijk:

    Het wordt het eerste dieselelektrisch aangedreven binnenvaartschip met een pod-propeller

  • Opletten

    Lees nou eens wat er staat! Eerste binnenvaartTANKER met een diesel-elektrische POD aandrijving! Ff goed lezen en je hoeft geen onnodige onzin te schrijven.

  • Robert Delhaye

    In de binnenvaart worden er toch al langer diesel-electrische aandrijvingen pod aanfdrijvingen gebruikt in de passagiersvaart. Weisse Flotte DDR en oa Köln-Düsseldorfer en op de Zwitserse meren.

  • harry

    een bunkerboot is een bunkerboot Rogier dat heeft niets met appels en peren te maken!! je lijkt wel groenteboer!!

  • Rogier

    ik denk dat dit bunkerschip niet bedoeld is voor zulke kleine prakkies, maar voor de echte vaart.

    niet appels met peren gaan vergelijken…

    en energiebesparende initiatieven zijn een hele goede zaak

  • jan steenbergen

    ja, eerst 200 liter voorop graag en dan nog een kuubje achter, kan dat in 1 keer?

  • Arjan

    Als het kan eerst voor 400 liter en achter met de BOB vol maken we gaan naar de Donau.
    Krijg ik ook zegeltjes?????????

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook