Matthinge zonder doop in de vaart

‘We hebben 18 februari een geladen proefvaart gehad en maandag (7 maart – red.) gaan we voor het echie’, vertelt Matthijs Wemmenhove (25), terwijl hij nog op de werf van Jooren in Werkendam aan het werk is. Hij is supertevreden over Jooren, die de afbouw deed van het in Plock (Polen) gebouwde casco van zijn nieuwe Matthinge.

Matthinge

Door Jacques Kraaijeveld
Samen met zijn vrouw Inge Vissers is hij eigenaar van het nieuwe motorvrachtschip, dat dezelfde naam kreeg als hun vorige Matthinge, een samentrekking van hun voornamen. Het is niet niks, twintigers nog en al een nieuw schip onder de kont. Aan de andere kant: de binnenvaart is ze met de paplepel ingegoten. ‘Mijn ouders varen op de Lena, hoofdzakelijk bulk, en mijn schoonouders op de Carina zand en grind. Wij gaan zelf containers varen tussen Rotterdam en Oosterhout op een vast contract met Pro-Log in Zwijndrecht. We kunnen in drie lagen 108 containers meenemen en 144 in vier lagen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Matthinge zonder doop in de vaart | Schuttevaer.nl

Matthinge zonder doop in de vaart

‘We hebben 18 februari een geladen proefvaart gehad en maandag (7 maart – red.) gaan we voor het echie’, vertelt Matthijs Wemmenhove (25), terwijl hij nog op de werf van Jooren in Werkendam aan het werk is. Hij is supertevreden over Jooren, die de afbouw deed van het in Plock (Polen) gebouwde casco van zijn nieuwe Matthinge.

Matthinge

Door Jacques Kraaijeveld
Samen met zijn vrouw Inge Vissers is hij eigenaar van het nieuwe motorvrachtschip, dat dezelfde naam kreeg als hun vorige Matthinge, een samentrekking van hun voornamen. Het is niet niks, twintigers nog en al een nieuw schip onder de kont. Aan de andere kant: de binnenvaart is ze met de paplepel ingegoten. ‘Mijn ouders varen op de Lena, hoofdzakelijk bulk, en mijn schoonouders op de Carina zand en grind. Wij gaan zelf containers varen tussen Rotterdam en Oosterhout op een vast contract met Pro-Log in Zwijndrecht. We kunnen in drie lagen 108 containers meenemen en 144 in vier lagen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer