Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept

WAGENINGEN

Maritiem onderzoeksinstituut Marin in Wageningen versterkte in januari 2009 haar binnenvaartpoot met de integratie van het in binnenvaartinnovaties gespecialiseerde Dutch Logistics Development (DLD) van Henk Blaauw, die directeur werd van het nieuwe binnenvaartteam van Marin. Schuttevaer neemt met Blauw de ontwikkelingen van het afgelopen jaar door.

1 / 1
Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept

Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept

‘Het grootste project waar we vorig jaar aan hebben gewerkt is de Barge Truck’, zegt Blaauw. ‘Dat project is nu vrijwel afgerond.’ De in twee lengtes leverbare duwboot (10 en 13 meter bij 6,70 meter) kan één tot vier duwbakken van 50 bij 6,70 meter (28 teu in twee lagen) meenemen op klasse II vaarwegen, zoals de Brabantse en Kempische kanalen. Je kunt er met high cube containers nog net onder de bruggen door’, zegt Blaauw. ‘Alleen de voorste rij mag niet high cube zijn, vanwege de oplopende boeg.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (6)
  • wordt wakker

    moeten we niet eerst het verhaal goed lezen.want het zijn commerciele bedrijven die dit willen en betalen en bedenk dan waaom zij dit doen als wij beter, goedkoperzijn.met garanties totover 50jaar dan zullenze er geen geld aan uit geven.we moeten naar ons zelf kijken wat willen onze klante je mag blij wezen dat ze naar water kijken weg is ook heel makkelijk. willen we dat.je moet zelf er voor zorgen dat ze niet zonder je willen en denk voor uit zorg dat je je shit voor elkaar hebals shipper en als ondernemer. niemand gaat het je geven voor niks

  • Kees

    Hoewel ik niet tegen nieuwe noviteiten ben kan ik me wel in de andere reactie vinden. Door goede netwerken, de juiste publiciteit en door chique en dure etentjes in nachtclubs ed ambtenaren ronselen om veel subsidie binnen te halen creeer je weer een project waar (sceptisch) over gesproken wordt. Er worden met veel bpmbarie 1 of 2 schepen gebouwd en vervolgens blijkt dat het toch een wat te duur plan is om daarna “eervol” de aftocht te blazen. Leve Europa met al haar subsidie potjes. Er zijn er veel rijk van geworden. Zorg eerst eens dat de bestaande vloot weer aan het varen komt. Grote partijen in grote schepen en kleine partijn in kleine schepen. Wie schoen past trekke hem aan.

  • Daarom

    Daarom vallen al die goeie projecten omdat iedereen het liefst bij het oude vertrouwde blijft en geen vernieuwingen/ veranderingen willen doen.
    De mensen die ooit risico’s in vernieuwing/ veranderingen hebben genomen zijn er alleen maar beter van geworden en de rest…….
    Laten we daar maar over zwijgen want dat is helemaal duidelijk geworden.

  • M. den Hertog

    Geen innovatie betekent achteruitgang.
    Dat t niets opbrengt maakt niet uit want de overheid heeft toch geld genoeg en lekker die subsidie opstrijken en misschien ff kijken of er op europees niveau ook nog wat te halen valt.Er zijn bedrijven mee groot geworden door dit soort suikeroompjes.
    Die bakken is een leuk idee maar t kan ook met een paar oude kempenaars die je bij Treffers weghaald, omgebouwde sleepboot erachter en gaan. Maar dan moet er echt gewerkt worden en dat wil kennelijk niemand meer hier in nederland.

  • klaas

    helemaal met waarom eens, niets aan toe te voegen, heb zelf 8 jaar containers gevaren op brabantse kanalen, weet dus een beetje hoe het zit.

  • waarom?

    [ verwijderd door de redactie ivm niet te controleren afzenderadres ]

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook