Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept

Maritiem onderzoeksinstituut Marin in Wageningen versterkte in januari 2009 haar binnenvaartpoot met de integratie van het in binnenvaartinnovaties gespecialiseerde Dutch Logistics Development (DLD) van Henk Blaauw, die directeur werd van het nieuwe binnenvaartteam van Marin. Schuttevaer neemt met Blauw de ontwikkelingen van het afgelopen jaar door.

Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept

‘Het grootste project waar we vorig jaar aan hebben gewerkt is de Barge Truck’, zegt Blaauw. ‘Dat project is nu vrijwel afgerond.’ De in twee lengtes leverbare duwboot (10 en 13 meter bij 6,70 meter) kan één tot vier duwbakken van 50 bij 6,70 meter (28 teu in twee lagen) meenemen op klasse II vaarwegen, zoals de Brabantse en Kempische kanalen. Je kunt er met high cube containers nog net onder de bruggen door’, zegt Blaauw. ‘Alleen de voorste rij mag niet high cube zijn, vanwege de oplopende boeg.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept | Schuttevaer.nl

Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept

Maritiem onderzoeksinstituut Marin in Wageningen versterkte in januari 2009 haar binnenvaartpoot met de integratie van het in binnenvaartinnovaties gespecialiseerde Dutch Logistics Development (DLD) van Henk Blaauw, die directeur werd van het nieuwe binnenvaartteam van Marin. Schuttevaer neemt met Blauw de ontwikkelingen van het afgelopen jaar door.

Huisvuilverwerker en veevoerfabrikant investeren in Barge Truck-concept

‘Het grootste project waar we vorig jaar aan hebben gewerkt is de Barge Truck’, zegt Blaauw. ‘Dat project is nu vrijwel afgerond.’ De in twee lengtes leverbare duwboot (10 en 13 meter bij 6,70 meter) kan één tot vier duwbakken van 50 bij 6,70 meter (28 teu in twee lagen) meenemen op klasse II vaarwegen, zoals de Brabantse en Kempische kanalen. Je kunt er met high cube containers nog net onder de bruggen door’, zegt Blaauw. ‘Alleen de voorste rij mag niet high cube zijn, vanwege de oplopende boeg.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer