Langzamer is de trend, maar blijft dat zo?

De scheepsbouwingenieurs zitten met de handen in het haar. Waar gaat de ontwikkeling naartoe, moet de vaart eruit en gaat de zeevaart structureel langzamer varen om brandstof te besparen? Of zal dat een tijdelijke maatregel blijken en moeten scheepsrompen op snelheid worden ontworpen, zoals nu het geval is. Beleggingsmaatschappij en rederij Hansa Treuhand in Hamburg bracht de partijen bijeen om een beeld te krijgen van de toekomst van de scheepsbouw.

Hansa Treuhand discussieert over toekomst scheepvaart
Olieprijs stelt reders voor lastige keuze

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Langzamer is de trend, maar blijft dat zo? | Schuttevaer.nl

Langzamer is de trend, maar blijft dat zo?

De scheepsbouwingenieurs zitten met de handen in het haar. Waar gaat de ontwikkeling naartoe, moet de vaart eruit en gaat de zeevaart structureel langzamer varen om brandstof te besparen? Of zal dat een tijdelijke maatregel blijken en moeten scheepsrompen op snelheid worden ontworpen, zoals nu het geval is. Beleggingsmaatschappij en rederij Hansa Treuhand in Hamburg bracht de partijen bijeen om een beeld te krijgen van de toekomst van de scheepsbouw.

Hansa Treuhand discussieert over toekomst scheepvaart
Olieprijs stelt reders voor lastige keuze

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer