Nederland heeft een rijk netwerk van waterwegen waar de binnenvaart dankbaar gebruik van maakt. Ongezien, maar cruciaal, ...
Opinie
De vrachttarieven in zowel de ARA als op de Rijn lijken verder te stabiliseren. Hoewel er nog wel iets lagere tarieven zi...
ASML-directeur Peter Wennink stelde woensdag 6 maart tijdens de State of Dutch Tech 2024 dat Nederland ‘fat, dumb a...
Gedurende mijn loopbaan ben ik veel typen schepen tegengekomen: koopvaardijschepen, ankerbehandelingsschepen, onbemande b...
Sinds kort heb ik de regio van collega Klaas Kattouw overgenomen. Voor alle zaken die spelen in regio Noord kunt u dus nu...
In de binnenvaart moeten we goed voor onszelf opkomen, daar heb ik al eerder over geschreven. Hoewel onze sector van groo...
Waarschijnlijk ben ik een tikkeltje te snel met mijn conclusies wanneer ik de krant opensla op de pagina’s die gaan over ...
In mijn vorige column heb ik mijn ervaringen in Japan met u gedeeld. Ik kreeg daar veel reactie op. Herkenbaar was vooral...
De zomer van 2018 zal voor mij de boeken ingaan als de zomer van het schrijven van mijn masterscriptie ‘AIS-data-ge...
Toen ik voor het eerst op een luchthaven stond – ik moest naar mijn schip dat zó ver van Nederland lag dat zelfs be...
Wellicht val ik enigszins in herhaling, maar toch moet ik u nog een keer vragen zachtjes aan te doen in het Julianakanaal...
Het Nederlandse Bureau Keuringen Binnenvaart Nederland (NBKB) stond altijd bekend als een efficiënte samenwerking tussen ...
Van het ene moment op het andere was daar de weerzin. Ik loop aan dek te sjouwen met gereedschap in een vuile, bezwete ov...
Net zoals een schip hoort te varen, hoort het ook stil te kunnen liggen. Een ploegwissel, korte reparatie, in de wacht, e...
Ik ga direct met de deur in huis vallen: mensen stop toch eens met op elkaar afgeven, gezanik en cynisme. Vooral online h...