Maersk Resolute komt terwijl Ensco 122 gaat

Het is stuivertje wisselen in de Nederlandse sector van de Noordzee. Vertrokken is het zelfheffende booreiland Ensco 122 en in aantocht is het zelfheffende booreiland Maersk Resolute.

Maersk Resolute komt terwijl Ensco 122 gaat

Eind 2014 begon de toen nagelnieuwe Ensco 122 van Ensco Drilling aan een tweejarig boorcontract voor de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM). Het booreiland van de Keppel FELS Super A-klasse is op de Keppel-werf in Singapore gebouwd en dusdanig ontworpen dat het onder de meeste extreme Noordzee-omstandigheden kan opereren. Na afronding van dit boorcontract is het eiland door de zeesleper A.H. Varazze, met assistentie van de Duitse slepers Bugsier 2 en Busgier 3, naar Vlissingen gesleept. Hier is de Ensco 122 overgenomen door vier Multratug-slepers en vervolgens afgemeerd bij Damen Shiprepair Vlissingen. Daar wordt de komende maanden onderhouds- en reparatiewerk uitgevoerd aan de hefsystemen van het eiland. In april vertrekt de Ensco 122 weer naar zee om voor Ithaca in de Engelse sector van de Noordzee boorwerk te verrichten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Maersk Resolute komt terwijl Ensco 122 gaat | Schuttevaer.nl

Maersk Resolute komt terwijl Ensco 122 gaat

Het is stuivertje wisselen in de Nederlandse sector van de Noordzee. Vertrokken is het zelfheffende booreiland Ensco 122 en in aantocht is het zelfheffende booreiland Maersk Resolute.

Maersk Resolute komt terwijl Ensco 122 gaat

Eind 2014 begon de toen nagelnieuwe Ensco 122 van Ensco Drilling aan een tweejarig boorcontract voor de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM). Het booreiland van de Keppel FELS Super A-klasse is op de Keppel-werf in Singapore gebouwd en dusdanig ontworpen dat het onder de meeste extreme Noordzee-omstandigheden kan opereren. Na afronding van dit boorcontract is het eiland door de zeesleper A.H. Varazze, met assistentie van de Duitse slepers Bugsier 2 en Busgier 3, naar Vlissingen gesleept. Hier is de Ensco 122 overgenomen door vier Multratug-slepers en vervolgens afgemeerd bij Damen Shiprepair Vlissingen. Daar wordt de komende maanden onderhouds- en reparatiewerk uitgevoerd aan de hefsystemen van het eiland. In april vertrekt de Ensco 122 weer naar zee om voor Ithaca in de Engelse sector van de Noordzee boorwerk te verrichten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer