Assistent Pioneering Spirit van Allseas in Rotterdam

De onlangs door offshoreaannemer Allseas aangekochte Fortitude is voor de eerste keer in Rotterdam aangekomen. Het indrukwekkende offshoresupportvaartuig is de voormalige Toisa Patroklos van Toisa Limited en gaat het grootste offshorevaartuig ter wereld, de Pioneering Spirit, assisteren.

Assistent Pioneering Spirit van Allseas in Rotterdam

De 150 meter lange en 32 meter brede Fortitude is in 2015 op de Hyundai-werf in Zuid-Korea naar een ontwerp van Ulstein Design & Solutions uit Rotterdam gebouwd voor de Engelse offshorerederij Toisa Limited. Het schip is geschikt om wereldwijd in diep water installatie- en constructiewerk uit te voeren, pijpen te leggen en zwaar hefwerk te verrichten. Voor dit laatste staan op het werkdek twee grote kranen met een hefcapaciteit van respectievelijk 900 en 200 ton. Het dieselelektrisch aangedreven vaartuig is verder uitgerust met een X-boeg, helikopterdek, moonpool en een klasse 3 dynamische positioneringssysteem. Aan boord is accommodatie voor 250 personen. Het werkdek heeft een oppervlak van 2900 vierkante meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Assistent Pioneering Spirit van Allseas in Rotterdam | Schuttevaer.nl

Assistent Pioneering Spirit van Allseas in Rotterdam

De onlangs door offshoreaannemer Allseas aangekochte Fortitude is voor de eerste keer in Rotterdam aangekomen. Het indrukwekkende offshoresupportvaartuig is de voormalige Toisa Patroklos van Toisa Limited en gaat het grootste offshorevaartuig ter wereld, de Pioneering Spirit, assisteren.

Assistent Pioneering Spirit van Allseas in Rotterdam

De 150 meter lange en 32 meter brede Fortitude is in 2015 op de Hyundai-werf in Zuid-Korea naar een ontwerp van Ulstein Design & Solutions uit Rotterdam gebouwd voor de Engelse offshorerederij Toisa Limited. Het schip is geschikt om wereldwijd in diep water installatie- en constructiewerk uit te voeren, pijpen te leggen en zwaar hefwerk te verrichten. Voor dit laatste staan op het werkdek twee grote kranen met een hefcapaciteit van respectievelijk 900 en 200 ton. Het dieselelektrisch aangedreven vaartuig is verder uitgerust met een X-boeg, helikopterdek, moonpool en een klasse 3 dynamische positioneringssysteem. Aan boord is accommodatie voor 250 personen. Het werkdek heeft een oppervlak van 2900 vierkante meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer