Bevoorradingssector herstelt zich

Er lijkt in Noordwest-Europese wateren meer werk te komen voor platformbevoorraders. Diverse offshorerederijen hebben al melding gemaakt van nieuwe chartercontracten, waarbij met name de Noorse rederijen de lijn omhoog te pakken hebben. En in Nederland heeft bijvoorbeeld Vroon Offshore Services al diverse nieuwe contracten kunnen afsluiten.

PAS VOS PACE

Momenteel liggen nog circa 100 bevoorradingsvaartuigen in Noordwest-Europese wateren stil. Maar het tij lijkt te keren. De Noorse offshorerederij SolstadFarstad denkt dat de sector het dieptepunt van de recessie nu wel is gepasseerd. Reden voor dit optimisme is de olieprijs, die weer tot boven de 65 dollar per vat is gestegen en waardoor oliemaatschappijen weer gaan investeren in olie- en gasprojecten. Dit vertaalt zich ook in meer boorwerk op de Noordzee, waarvoor allerlei supportvaartuigen nodig zijn. SolstadFarstad heeft dan ook feestelijk melding gemaakt van nieuwe chartercontracten voor de bevoorraders Far Spica, Far Symphony en Normand Aurora. Deze schepen kunnen direct aan het werk in de Britse Noordzee.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bevoorradingssector herstelt zich | Schuttevaer.nl

Bevoorradingssector herstelt zich

Er lijkt in Noordwest-Europese wateren meer werk te komen voor platformbevoorraders. Diverse offshorerederijen hebben al melding gemaakt van nieuwe chartercontracten, waarbij met name de Noorse rederijen de lijn omhoog te pakken hebben. En in Nederland heeft bijvoorbeeld Vroon Offshore Services al diverse nieuwe contracten kunnen afsluiten.

PAS VOS PACE

Momenteel liggen nog circa 100 bevoorradingsvaartuigen in Noordwest-Europese wateren stil. Maar het tij lijkt te keren. De Noorse offshorerederij SolstadFarstad denkt dat de sector het dieptepunt van de recessie nu wel is gepasseerd. Reden voor dit optimisme is de olieprijs, die weer tot boven de 65 dollar per vat is gestegen en waardoor oliemaatschappijen weer gaan investeren in olie- en gasprojecten. Dit vertaalt zich ook in meer boorwerk op de Noordzee, waarvoor allerlei supportvaartuigen nodig zijn. SolstadFarstad heeft dan ook feestelijk melding gemaakt van nieuwe chartercontracten voor de bevoorraders Far Spica, Far Symphony en Normand Aurora. Deze schepen kunnen direct aan het werk in de Britse Noordzee.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer