VBR ziet dubbelwandig niet als \\\’gelopen race\\\’

De VBR-afdeling Tankvaart beschouwt de versnelde overgang van enkel- naar dubbelwandig, zoals BP het wil, niet als een gelopen race. Bevriende organisaties mogen dat vinden, maar volgens voorzitter Amand Bauwens van de Vereniging van Belgische Reders der Binnen- en Rijnvaart zal zijn organisatie alle logistieke steun geven wanneer het spontaan tot lock-out acties zou komen in de tankvaart. ‘De vraag is niet óf er lock-out acties zullen komen, maar wannéér’, zei Bauwens vrijdag in de VBR-jaarvergadering.

Ten teken van protest en om te laten zien dat men bereid is gezamenlijk druk uit te oefenen op BP , riep hij alle schippers op de vlag van VBR  in de mast te hangen. ‘Zodat de majors kunnen zien dat de bedrijfstak zich wil houden aan de afspraken die bij de CCR  worden gemaakt. De hoofdbekommernis zal zijn dat binnenschepen niet op basis van ouderdom mogen worden beoordeeld, maar op basis van kwaliteit.’ De VBR hoopt in gesprek met de bevrachtersorganisatie Unie der Continentale Vaart tot een gemeenschappelijke houding te komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

VBR ziet dubbelwandig niet als \\’gelopen race\\’ | Schuttevaer.nl

VBR ziet dubbelwandig niet als \\\’gelopen race\\\’

De VBR-afdeling Tankvaart beschouwt de versnelde overgang van enkel- naar dubbelwandig, zoals BP het wil, niet als een gelopen race. Bevriende organisaties mogen dat vinden, maar volgens voorzitter Amand Bauwens van de Vereniging van Belgische Reders der Binnen- en Rijnvaart zal zijn organisatie alle logistieke steun geven wanneer het spontaan tot lock-out acties zou komen in de tankvaart. ‘De vraag is niet óf er lock-out acties zullen komen, maar wannéér’, zei Bauwens vrijdag in de VBR-jaarvergadering.

Ten teken van protest en om te laten zien dat men bereid is gezamenlijk druk uit te oefenen op BP , riep hij alle schippers op de vlag van VBR  in de mast te hangen. ‘Zodat de majors kunnen zien dat de bedrijfstak zich wil houden aan de afspraken die bij de CCR  worden gemaakt. De hoofdbekommernis zal zijn dat binnenschepen niet op basis van ouderdom mogen worden beoordeeld, maar op basis van kwaliteit.’ De VBR hoopt in gesprek met de bevrachtersorganisatie Unie der Continentale Vaart tot een gemeenschappelijke houding te komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer