Draagvlak valt weg onder CAO Binnenvaart

Uitvlaggen en het steeds vaker afsluiten van bedrijfs-CAO’s waren volgens vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers in de binnenvaart de belangrijkste redenen de CAO voor de Rijn- en Binnenvaart te beëindigen.

Draagvlak valt weg onder CAO Binnenvaart

Ruud Wennekes van FNV  Bondgenoten geeft de schuld aan de grote binnenvaartbedrijven Chemgas  en Verenigde Tankvaartrederijen  (VT). Jan Veldman, die namens Kantoor Binnenvaart  de werkgevers vertegenwoordigde, vindt dat de FNV de laatste jaren teveel bedrijfs-CAO’s afsloot. Hierdoor werd het draagvlak onder een sector-CAO kleiner en werd algemeen verbindend verklaren steeds moeilijker.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Draagvlak valt weg onder CAO Binnenvaart | Schuttevaer.nl

Draagvlak valt weg onder CAO Binnenvaart

Uitvlaggen en het steeds vaker afsluiten van bedrijfs-CAO’s waren volgens vertegenwoordigers van werkgevers en werknemers in de binnenvaart de belangrijkste redenen de CAO voor de Rijn- en Binnenvaart te beëindigen.

Draagvlak valt weg onder CAO Binnenvaart

Ruud Wennekes van FNV  Bondgenoten geeft de schuld aan de grote binnenvaartbedrijven Chemgas  en Verenigde Tankvaartrederijen  (VT). Jan Veldman, die namens Kantoor Binnenvaart  de werkgevers vertegenwoordigde, vindt dat de FNV de laatste jaren teveel bedrijfs-CAO’s afsloot. Hierdoor werd het draagvlak onder een sector-CAO kleiner en werd algemeen verbindend verklaren steeds moeilijker.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer