Ladingverlies tankvaart dreigt op kanalen

MAART 2007
De tankvaart verliest het op de kleine kanalen van het wegvervoer, tenzij de verplichte dubbelwandigheid niet gaat gelden voor producttankers tot 1000 ton. De bouw van kleine dubbelwandige producttankers is in de huidige marktomstandigheden namelijk niet rendabel. Door de uitfasering van de enkelwandige tankers dreigt daarom in 2018 een groot tekort aan kleine tankers.

EBU  en ESO hebben de Centrale Commissie voor de Rijnvaart  daarom voorgesteld aan de dubbelwandigheid een ondergrens te stellen van 1000 ton en van 1350 ton voor regionaal varende tankers. Omdat veel oudere tankers rond dit tonnage zitten, zou zo’n vrijstelling echter een veel groter deel van de enkelwandige vloot in de vaart kunnen houden dan noodzakelijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ladingverlies tankvaart dreigt op kanalen | Schuttevaer.nl

Ladingverlies tankvaart dreigt op kanalen

MAART 2007
De tankvaart verliest het op de kleine kanalen van het wegvervoer, tenzij de verplichte dubbelwandigheid niet gaat gelden voor producttankers tot 1000 ton. De bouw van kleine dubbelwandige producttankers is in de huidige marktomstandigheden namelijk niet rendabel. Door de uitfasering van de enkelwandige tankers dreigt daarom in 2018 een groot tekort aan kleine tankers.

EBU  en ESO hebben de Centrale Commissie voor de Rijnvaart  daarom voorgesteld aan de dubbelwandigheid een ondergrens te stellen van 1000 ton en van 1350 ton voor regionaal varende tankers. Omdat veel oudere tankers rond dit tonnage zitten, zou zo’n vrijstelling echter een veel groter deel van de enkelwandige vloot in de vaart kunnen houden dan noodzakelijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer