Duitse tankvaart ziet nauwelijks perspectief

De Duitse enkelwandige tankvaart heeft nauwelijks perspectief. Dat is het beeld dat wordt geschetst op een drukbezochte tankvaartbijeenkomst in Haus Rhein in Duisburg. Het symposium over de toekomst van de tankvaart is een initiatief van de Bank für Schiffahrt in samenwerking met het Bundesverband der Deutschen Binnenschiffahrt (BDB). Een oplossing voor de problemen leverde het niet op, wel werden diverse suggesties gedaan.

De enkelwandige tankvaart moet hoognodig investeren innieuwe middenschepen of complete nieuwbouw, maar daarvoor ontbreekt het geld.Het bestaande materieel heeft nog nauwelijks marktwaarde, omdat enkeleoliemaatschappijen hebben aangekondigd alleen nog jonge, dubbelwandige schepente willen inzetten. Volgens de gegevens van EBIS  treft het 500 schepen. Om teoverleven moeten de eigenaren de komende tien jaar totaal 150 tot 180 miljoeneuro investeren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duitse tankvaart ziet nauwelijks perspectief | Schuttevaer.nl

Duitse tankvaart ziet nauwelijks perspectief

De Duitse enkelwandige tankvaart heeft nauwelijks perspectief. Dat is het beeld dat wordt geschetst op een drukbezochte tankvaartbijeenkomst in Haus Rhein in Duisburg. Het symposium over de toekomst van de tankvaart is een initiatief van de Bank für Schiffahrt in samenwerking met het Bundesverband der Deutschen Binnenschiffahrt (BDB). Een oplossing voor de problemen leverde het niet op, wel werden diverse suggesties gedaan.

De enkelwandige tankvaart moet hoognodig investeren innieuwe middenschepen of complete nieuwbouw, maar daarvoor ontbreekt het geld.Het bestaande materieel heeft nog nauwelijks marktwaarde, omdat enkeleoliemaatschappijen hebben aangekondigd alleen nog jonge, dubbelwandige schepente willen inzetten. Volgens de gegevens van EBIS  treft het 500 schepen. Om teoverleven moeten de eigenaren de komende tien jaar totaal 150 tot 180 miljoeneuro investeren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer