Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Zeevrachtenmarkt: Chinese werven kampen met tekort aan motoren

ROTTERDAM

Voor de droge-ladingschepen stegen de vrachtprijzen vooral in het Verre Oosten. Met name voor ijzerertstransporten. Grotere schepen werden voor langere periodes gecharterd. Ook voor de panamaxen stegen de vrachtprijzen. Nieuwbouwbestellingen in China lopen momenteel vertraging op.

1 / 1
De sloop van de suezmax Cape Balder ging niet door vanwege de lage prijs die werd geboden.

De sloop van de suezmax Cape Balder ging niet door vanwege de lage prijs die werd geboden.

Een kamsarmax werd voor 10 tot 12 maanden gecharterd voor $ 31.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

(Aad van Krimpen)

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Lees ook