Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

‘Onbekend maakt onbemind en daar moeten we van af’

Rotterdam

Mede door de onbekendheid van de binnenvaart is er een krapte op de arbeidsmarkt. Hoe wordt die bekendheid verhoogd? En zijn er andere oplossingen? Daarover spraken Frans van Weert (Wereld van de Binnenvaart), Ingrid Blom (BLN-Schuttevaer), en Arjen Mintjes van de Maritieme Academie Harlingen tijdens Studio Schuttevaer Duikt Dieper.

1 / 1
v.l.n.r.: René Quist, Frans van Weert, Ingrid Blom en Arjen Mintjes. (Beeld uit uitzending)

v.l.n.r.: René Quist, Frans van Weert, Ingrid Blom en Arjen Mintjes. (Beeld uit uitzending)

De binnenvaart heeft te maken met veel vooroordelen. ‘De sector is onbekend en daardoor doemen er de raarste geruchten op’, vertelt Frans van Weert. ‘Er zou geen elektriciteit aan boord zijn en bij de leefruimte op een schip wordt gedacht aan de situatie van lang geleden.’ Met zijn programma ‘Alle Hens Aan Dek’ probeert hij de sector bekendheid te geven. De onbekendheid zorgt ervoor dat er te weinig instroom is, immers ‘onbekend maakt onbemind en daar moeten we van af’.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

(Jelmer Bastiaans)

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Lees ook