Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Mogelijk ruimere bediening kanaal Almelo-De Haandrik

Coevorden

Het vervoerde tonnage over het kanaal Almelo-De Haandrik is in 2018 iets gestegen. Het kwam van 223.334 op 224.807 ton. Het getal is lichtelijk vertekend, omdat de belangrijkste gebruikers van het kanaal, de Morssinkhof Groep en Zandmaatschappij Twenthe, in verband met het extreem lage water respectievelijk 4500 en 9000 ton over de weg naar hun vestigingen in Hardenberg hebben laten vervoeren.

1 / 1
Zand en grind voor de bouwindustrie is van oudsher de belangrijkste ladingsoort op het kanaal naar Coevorden. Bij Diamant Beton in Hardenberg liggen de laatste jaren regelmatig drie schepen tegelijk voor de wal. Afgelopen jaar moesten enkele duizenden tonnen over de weg worden vervoerd vanwege de lage waterstanden. (Archieffoto Willem de Niet)

Zand en grind voor de bouwindustrie is van oudsher de belangrijkste ladingsoort op het kanaal naar Coevorden. Bij Diamant Beton in Hardenberg liggen de laatste jaren regelmatig drie schepen tegelijk voor de wal. Afgelopen jaar moesten enkele duizenden tonnen over de weg worden vervoerd vanwege de lage waterstanden. (Archieffoto Willem de Niet)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • mieke Kuipers

    Tja, geef de grote schepen maar weer de schuld. En het lage grondwater niet ?

Lees ook