Oostende-Ramsgate gaat voorlopig niet door

De rederij Seaborne Freight, waarmee het Britse ministerie van Transport al een deal had gesloten van 13,8 miljoen pond voor het opzetten van ferrydiensten over Het Kanaal, heeft helemaal geen ferryschepen, geen ervaring, en geen personeel. De veerdienst Oostende-Ramsgate gaat voorlopig dan ook niet door.

‘Tweede leven voor Oostende-Ramsgate’ schreef Schuttevaer in de krant van 11 november. Maar dat was voorbarig, want wat de scheepvaartwereld al lang wist, is nu ook tot de Britse regering doorgedrongen. De conservatieve minister Chris Grayling, daarmee geconfronteerd, verwees het overheidscontract naar de prullenmand. Maar in het Verenigd Koninkrijk wordt de transportminister nu de wacht aangezegd, want de lijn Ramsgate-Oostende was bedoeld om Calais-Dover te ontlasten in  geval van een no-deal Brexit en de havens van Calais en Dover de aanvoer van vracht op wielen en de daarmee gepaard gaande papierwinkel niet langer zouden kunnen slikken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Oostende-Ramsgate gaat voorlopig niet door | Schuttevaer.nl

Oostende-Ramsgate gaat voorlopig niet door

De rederij Seaborne Freight, waarmee het Britse ministerie van Transport al een deal had gesloten van 13,8 miljoen pond voor het opzetten van ferrydiensten over Het Kanaal, heeft helemaal geen ferryschepen, geen ervaring, en geen personeel. De veerdienst Oostende-Ramsgate gaat voorlopig dan ook niet door.

‘Tweede leven voor Oostende-Ramsgate’ schreef Schuttevaer in de krant van 11 november. Maar dat was voorbarig, want wat de scheepvaartwereld al lang wist, is nu ook tot de Britse regering doorgedrongen. De conservatieve minister Chris Grayling, daarmee geconfronteerd, verwees het overheidscontract naar de prullenmand. Maar in het Verenigd Koninkrijk wordt de transportminister nu de wacht aangezegd, want de lijn Ramsgate-Oostende was bedoeld om Calais-Dover te ontlasten in  geval van een no-deal Brexit en de havens van Calais en Dover de aanvoer van vracht op wielen en de daarmee gepaard gaande papierwinkel niet langer zouden kunnen slikken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer