Jan de Nul gaat in Ecuador 95 kilometer baggeren

De Belgische baggeraar Jan de Nul heeft een groot bagger- en onderhoudscontract in de wacht gesleept. Dit omvat het op diepte brengen en houden van het toegangskanaal naar de haven van Quayaquil in Ecuador. Een kanaal met een lengte van 95 kilometer.

Het toegangskanaal is nu nog 9,6 meter diep, maar na het uitbaggeren moeten schepen met een diepgang van 12,5 meter bij hoog water de haven kunnen bereiken. Jan de Nul dient verder de rotsformatie Los Goles bij de ingang van het toegangskanaal weg te halen, alsmede het scheepvaartkanaal in de Guayas rivier op diepte te brengen.
Andere nog te verichten werkzaamheden zijn het opzetten van een VTS, een verkeerscontrolesysteem en een tolheffingssysteem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Jan de Nul gaat in Ecuador 95 kilometer baggeren | Schuttevaer.nl

Jan de Nul gaat in Ecuador 95 kilometer baggeren

De Belgische baggeraar Jan de Nul heeft een groot bagger- en onderhoudscontract in de wacht gesleept. Dit omvat het op diepte brengen en houden van het toegangskanaal naar de haven van Quayaquil in Ecuador. Een kanaal met een lengte van 95 kilometer.

Het toegangskanaal is nu nog 9,6 meter diep, maar na het uitbaggeren moeten schepen met een diepgang van 12,5 meter bij hoog water de haven kunnen bereiken. Jan de Nul dient verder de rotsformatie Los Goles bij de ingang van het toegangskanaal weg te halen, alsmede het scheepvaartkanaal in de Guayas rivier op diepte te brengen.
Andere nog te verichten werkzaamheden zijn het opzetten van een VTS, een verkeerscontrolesysteem en een tolheffingssysteem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer