Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Laag water: smalle hefopening Zutphen

ZUTPHEN

Het geleidewerk bij de beweegbare spoorbrug van Zutphen is door het lage water z'n functie kwijt, er aan afmeren gaat ook niet meer. Het kunstwerk is niet berekend op de huidige lage waterstanden.

1 / 2
Het geleidewerk bij de beweegbare spoorbrug van Zutphen is door het lage water z'n functie verloren. (Foto Sander Wels)

Het geleidewerk bij de beweegbare spoorbrug van Zutphen is door het lage water z'n functie verloren. (Foto Sander Wels)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • H.A. Hoogeveen

    Tijd voor meer aandacht voor smallere schepen.

    En aanpassing van remmingwerk zodat je er wel kan liggen. Nu kan je geladen niet eens op de plek liggen op het remmingswerk niet op het plekje waar vroeger Slurink lag en niet op de bovenste set palen. Net beneden de brug. Dan leeg kan je ook al niet eens op de onderste palen liggen. Bij Eefde is het ook al een ramp. De palen voor de brug is leeg niet mogelijk en de palen tussen de bruggen is geladen weer niet mogelijk. De schuine remming lig je ook al in de bagger. Het wordt hoogste tijd dat RWS de ogen uit de kop schaamt. En een de schouders eronder zet om dit probleem aan gaat pakken.

  • J.C Hagens

    Bij Zwolle heeft men een prachtige nieuwe Spoorbrug gelegen, wordt het geen tijd dat men er over na gaat denken om in Zutphen een nieuwe Spoorbrug en Verkeersbrug te bouwen of een Tunnel, wat voor de omgeving een lust voor het oog is, en minder lawaai van treinen.
    Overigens is deze brug al eerder in de Schuttevaer gekomen, meen dat een Coaster er grondberoering had gemaakt.

  • j Teunisse

    Tijd voor een tunnel of hogere brug dus.

Lees ook