Franse droogte geeft beperkingen

Steeds meer Franse vaarwegen kampen met watergebrek, met name in de regio’s Nord-Est en Centre. Voor het canal des Vosges, canal des Ardennes, canal de la Marne au Rhin, canal du Rhône au Rhin, de Maas en Moezel gelden sinds eind juli schut- en diepgangbeperkingen, evenals voor het canal de Bourgogne, canal latéral à la Loire en canal de Briare.

Zo is de waterdiepte in het canal des Ardennes aan de Maaszijde beperkt tot 1,40 meter, maar de Aisne-zijde was toch al gestremd in verband met een weggespoelde sluismuur. In het scheidingspand van het canal de la Marne au Rhin Ouest is het waterpeil verlaagd tot 1,20 meter. Tussen Troussey en sluis 8 Han is de Franse Maas gestremd voor de scheepvaart om een minimale afvoer voor de natuur te kunnen garanderen. Deze stremming wordt binnenkort waarschijnlijk uitgebreid tot sluis 18.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Franse droogte geeft beperkingen | Schuttevaer.nl

Franse droogte geeft beperkingen

Steeds meer Franse vaarwegen kampen met watergebrek, met name in de regio’s Nord-Est en Centre. Voor het canal des Vosges, canal des Ardennes, canal de la Marne au Rhin, canal du Rhône au Rhin, de Maas en Moezel gelden sinds eind juli schut- en diepgangbeperkingen, evenals voor het canal de Bourgogne, canal latéral à la Loire en canal de Briare.

Zo is de waterdiepte in het canal des Ardennes aan de Maaszijde beperkt tot 1,40 meter, maar de Aisne-zijde was toch al gestremd in verband met een weggespoelde sluismuur. In het scheidingspand van het canal de la Marne au Rhin Ouest is het waterpeil verlaagd tot 1,20 meter. Tussen Troussey en sluis 8 Han is de Franse Maas gestremd voor de scheepvaart om een minimale afvoer voor de natuur te kunnen garanderen. Deze stremming wordt binnenkort waarschijnlijk uitgebreid tot sluis 18.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer