Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Keulse politiek wil afmeren terug langs de Rijn

KEULEN

Keulse politici van de deelgemeente binnenstad gaan havenbeheerder Häfen und Güterverkehr Köln AG (HGK) aanspreken op het weghalen van de ringen en bolders in de Rheinauhaven. Ook gaat ze het Wasser- und Schifffahrtsamt (WSA) Köln actief steunen bij het realiseren van nieuwe afmeergelegenheden in Keulen.

1 / 2
De binnenvaartvertegenwoordigers in afwachting van het overleg in het stadhuis van Keulen. (Foto BLN-Schuttevaer)

De binnenvaartvertegenwoordigers in afwachting van het overleg in het stadhuis van Keulen. (Foto BLN-Schuttevaer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Piet Bennik

    Dat zal je aan de heer Schultz moeten vragen die vertegenwoordigd de ESO/EBU. Dat zijn de bonden die de belangen van de Europese schipper behartigen. Dus die zullen de aanleiding en de waarheid boven tafel moeten brengen. Het valt mij wel op dat Dhr. Niemann als enige Duitse schipper aanwezig was en verder geen vertegenwoordigers van Duitse binnenvaart bonden. Je zou toch zeggen dat die voor hun leden moeten opkomen. En op zijn minst Dhr. Niemann ondersteunen.

    Anderzijds geeft het ook de kracht van Facebook aan.

  • KP Gielen

    Ik heb even 1 zeer relevante zin eruit gehaald en dat is de volgende: "Maar volgens het HGK waren de bolders en ringen te zwak voor de huidige grote schepen.". De vraag is nu wie dit (in technische zin) kan bevestigen. En verder: was dit ineens of is dit slijtage? Ik mis relevante info en na een week mis ik die waarschijnlijk ook wel. Gewoon vooraan beginnen. Welke onafhankelijke (en ter zake kundige) geest voelt zich geroepen om dit te onderzoeken? Alleen al die eerste door mij aangehaalde zin zou bij alle benadeelde betrokkenen de wenkbrauwen tot en met de haargrens (indien mogelijk) worden opgerekt.

    Ik ben niet op de hoogte van de diverse partijen die daar de dienst uitmaken maar daar ben ik nu eigenlijk wel zeer benieuwd naar. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de HGK en de WSA Köln en waar zitten de raakvlakken? Wat zijn de rollen van die partijen? Door wie worden ze aangestuurd?

    Nog even een andere quote: "Het WSA Köln wil palen gaan slaan aan de kant van de Rheinauhaven maar ook aan de overkant bij de Deutzhaven". Lost dit iets op of niet?

    Maar mijn grootste vraag is nog steeds hoe het mogelijk is dat iemand of een instantie zo snel in staat is om daar tot een afmeerverbod te komen. Ik ruik niks maar toch stinkt het.

Lees ook