Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Kooyhaven onbruikbaar voor beoogde doelgroep

DEN HELDER [update]

Opnieuw is in de Kop van Noord-Holland een financieel debacle aan het licht gekomen. De vorig jaar geopende Kooyhaven aan het Noordhollandskanaal, bedoeld om vooral de Helderse offshore-sector te faciliteren, blijkt niet interessant vanwege de beperkte diepgang in het kanaal. Hierdoor haken bedrijven af om zich daar te vestigen.

1 / 1
De Kooyhaven blijkt onbruikbaar voor de doelgroepen waarvoor deze is aangelegd. (Foto PAS Publicaties)

De Kooyhaven blijkt onbruikbaar voor de doelgroepen waarvoor deze is aangelegd. (Foto PAS Publicaties)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • T. den Hartog

    En wanneer nu eens vooraf wordt nagedacht door het project in de simulator te zetten en vervolgens te laten testen door de toekomstige gebruikers? Zo krijg je een realistisch beeld van hoe het zal gaan worden. In Harlingen wordt het al gedaan in de simulator van de Maritieme Academie met goede resultaten. Hierdoor worden onnodige uitgaven voorkomen.

  • D.P. Steenstra

    Als Port of Den Helder en de provincie Noord Holland besluiten om ten zuiden van Den Helder ( dus een stuk het binnenland in ) een haven te maken met een diepgang van 4,50 meter, is het toch totaal ongeloofwaardig dat GloMar niet informeert of je er met die 4,50 meter diepgang ook kan komen. Er is daar gewoon een buitengewoon grote politieke ruis op provinciaal en gemeentelijk niveau. En wie gaat nu daar voor bloeden?.....

  • J.C Hagens

    Dit kost allemaal Belastinggeld, onze Centen, het wordt tijd dat er Koppen gaan Rollen en bedrijven als Luyt schadeloos worden gesteld.
    Als dit in het Bedrijfsleven gebeurd, kan je je biezen pakken, waarschijnlijk kom je dan niet meer zo makkelijk aan een andere baan.
    Vindt dan ook dat degene die hier verantwoordelijk voor zijn een deel van de schade moeten betalen, denk bijv. aan 50 % van hun riante onterechte salaris.

Lees ook