OPINIE: Duitse infrastructuur glijdt af naar niveau ontwikkelingslanden

Onder binnenschippers staat WDK vaak voor ‘Wesel-Drama-Kanaal’. Bedoeld is de 60 kilometer lange verbinding tussen de Rijn bij Wesel en de Dortmund-Ems-Kanaal ter hoogte van Datteln. De vaarweg werd in 1930 in gebruik genomen en dat is te zien. Decennia van systematisch verval heeft een nieuwe dieptepunt bereikt. De haalkommen in de grote sluiskolken mogen niet meer worden gebruikt. Het gevolg: aanzienlijke vertragingen en risico’s voor de binnenvaart. Houdt u daar de komende jaren maar rekening mee.

OPINIE: Duitse infrastructuur glijdt af naar niveau ontwikkelingslanden

Drama Wesel-Datteln-Kanaal bereikt nieuw dieptepunt

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

OPINIE: Duitse infrastructuur glijdt af naar niveau ontwikkelingslanden | Schuttevaer.nl

OPINIE: Duitse infrastructuur glijdt af naar niveau ontwikkelingslanden

Onder binnenschippers staat WDK vaak voor ‘Wesel-Drama-Kanaal’. Bedoeld is de 60 kilometer lange verbinding tussen de Rijn bij Wesel en de Dortmund-Ems-Kanaal ter hoogte van Datteln. De vaarweg werd in 1930 in gebruik genomen en dat is te zien. Decennia van systematisch verval heeft een nieuwe dieptepunt bereikt. De haalkommen in de grote sluiskolken mogen niet meer worden gebruikt. Het gevolg: aanzienlijke vertragingen en risico’s voor de binnenvaart. Houdt u daar de komende jaren maar rekening mee.

OPINIE: Duitse infrastructuur glijdt af naar niveau ontwikkelingslanden

Drama Wesel-Datteln-Kanaal bereikt nieuw dieptepunt

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer