Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Geen steun voor snelheidsbeperking Westerschelde

TERNEUZEN

Hoe veilig is de Westerschelde? Binnenvaartschipper Leo de Bruijn ziet de gevaren van grote zeeschepen regelmatig op zich afkomen. Speed Kills worden ze wel genoemd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • J van der Velde

    Wellicht moet die loods eens meevaren op een duwcombnatie of een kleiner schip, wellicht brengt hij dan meer begrip op voor de binnenvaart.

    Wederzijds een keer meevaren lijkt me geen gek idee, kan me indenken dat als een loods op een hoogte van 25 a 30 meter of mss wel hoger zit, zijn snelheid beperkt lijkt en geen idee heeft van de werkelijke hoogte van zijn golfslag en of zuiging.
    Andersom kan die man ook niet beleven wat voor een impact het heeft op sommige binnenvaart schepen.
    Communicatie speelt daarin een grote rol, maar niet elke loods trekt zich iets aan van de binnenvaartschepen, en ook niet elk binnevaartschip vraagt om af te stoppen, of rekening te houden met zijn beperkingen. Zeker met slecht zicht, in het donker of met slecht weer valt het vaak ook moeilijk in te schatten voor beide partijen.

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.