Geen steun voor snelheidsbeperking Westerschelde

Hoe veilig is de Westerschelde? Binnenvaartschipper Leo de Bruijn ziet de gevaren van grote zeeschepen regelmatig op zich afkomen. Speed Kills worden ze wel genoemd.

‘Er wordt te hard gevaren. De drukgolf is gevaarlijk. Die geeft een enorme deining’, vertelde de schipper van een duwbakkencombinatie tijdens de jaarvergadering van Koninklijke BLN- Schuttevaer, afdeling Terneuzen. De Bruijn zou graag een snelheidsbeperking op de Westerschelde zien, maar kreeg daarvoor geen steun. Afdelingsvoorzitter Johnny van IJk vreest dat dan allerlei regels aan de binnenvaart worden opgelegd. ‘We moeten niet in onze eigen voet schieten. De belangen van Antwerpen zijn in de zeevaart te groot.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Geen steun voor snelheidsbeperking Westerschelde | Schuttevaer.nl

Geen steun voor snelheidsbeperking Westerschelde

Hoe veilig is de Westerschelde? Binnenvaartschipper Leo de Bruijn ziet de gevaren van grote zeeschepen regelmatig op zich afkomen. Speed Kills worden ze wel genoemd.

‘Er wordt te hard gevaren. De drukgolf is gevaarlijk. Die geeft een enorme deining’, vertelde de schipper van een duwbakkencombinatie tijdens de jaarvergadering van Koninklijke BLN- Schuttevaer, afdeling Terneuzen. De Bruijn zou graag een snelheidsbeperking op de Westerschelde zien, maar kreeg daarvoor geen steun. Afdelingsvoorzitter Johnny van IJk vreest dat dan allerlei regels aan de binnenvaart worden opgelegd. ‘We moeten niet in onze eigen voet schieten. De belangen van Antwerpen zijn in de zeevaart te groot.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer