Containergroei Rotterdam blijft achter bij concurrentie

Rotterdam ondervindt in de containermarkt nog steeds toenemende concurrentie van Antwerpen en Hamburg. Uit cijfers van de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) blijkt dat de groei van het containervervoer in Rotterdam duidelijk achterblijft bij die in Antwerpen en Hamburg. Voor wat betreft de binnenhavens vallen Brussel en Luik op als sterke groeiers. Op de Rijn blijft Duisburg de grootste containerhaven.

Nederland, Duitsland en België zijn samen veruit de belangrijkste spelers op de Europese markt van containervervoer. Samen vervoerden de drie landen 93% van het totaal over water vervoerde aantal geladen containers in Europa. De drie landen hebben hun toppositie te danken aan hun zeehavens Rotterdam, Antwerpen en Hamburg. Rotterdam was in 2016 koploper met 11,7 miljoen overgeslagen teu. Antwerpen en Hamburg volgden met respectievelijk 9,9 en 8,9 miljoen teu, zegt de CCR.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Containergroei Rotterdam blijft achter bij concurrentie | Schuttevaer.nl WordPress › fout

Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op deze site.

Meer informatie over probleemoplossing in WordPress.