Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Eurlings hapt laatste bagger uit Amsterdam-Rijnkanaal

UTRECHT

Met de voltooiing van de baggerwerkzaamheden in het Amsterdam-Rijnkanaal, heeft Rijkswaterstaat het hele vaartraject IJmuiden-Tiel weer op diepte gebracht. Op maandag 22 maart - Wereldwaterdag - verrichtte demissionair minister Camiel Eurlings de afsluitende handeling van dit baggerproject.

1 / 1
Minister Eurlings kwam naar Utrecht om de voltooiing van het baggerwerk in het Amsterdam-Rijnkanaal te vieren. (Foto Jacques Kraaijeveld)

Minister Eurlings kwam naar Utrecht om de voltooiing van het baggerwerk in het Amsterdam-Rijnkanaal te vieren. (Foto Jacques Kraaijeveld)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • alfred jansen

    Het enige wat ik hier lees gaat over de scheepvaart even voor jullie beeld ik kom uit oosterbeek bij arnhem en wij zijn de gene waar die slibrotzooi wordt gestort. er wordt gezegd dat er maar 5000 kub te verontreinigd was maar het aantal dooie vissen is wel erg hoog dit jaar in ons mooie grindgat en die kloojo,s hebben ook overal materiaal en werktuigen op onze strandjes gepleurd. is dit zoals het hoort? HOU VERDOMME DIE TROEP BIJ JE EN VERPEST NIET ONZE RECREATIEPLASSEN!!!! en kom niet aan met het zuurstofverhaal door het warme weer want andere jaren was het net zo warm en toen lagen er niet zoveel dooie vissen . schande schande schande
    als je vervuilt ruim dan je eigen troep op .

  • Piet de Roos

    Uitbesteding is geen vreemde zaak dit gebeurd al jaren bij langdurige projekten daar anders de aanslag op het personeel van RwS te groot zou zijn en dat de eigenlijke taak in het geding zou komen,zeker nu er meer gehandhaafd zal moeten worden.
    Wettelijk is het wel mogelijk omdat per besckikking van Min v Verkeer en Waterstaat personen worden aangewezen welke verkeersaanwijzigingen mogen geven.
    Richard moet echt blijven studeren om alle diplomas te behalen welke de verkeersbegeleiders al in het bezit hebben,dit zijn allemaal ex verkeersleiders in dienst geweest van RWS met 30 of meer jaren ervaring en echt wel bekend met het vak.
    Dus van een devaluatie is zeker geen sprake.
    Informeer eens naar de werkelijke feiten voordat er commentaar gegeven word die alleen onjuistheden bevat.

  • Hagens

    In plaats van al deze snoepreisjes zal die bij het publiek die een steeds maar duurder kaartje koopt voor de trein en maar wachten op hun trein, dat een deel van dat geld naar de Betuwelijn gaat het zij eerst in de schatkist, het zij rechtstreeks.
    Leuk voor een campagne tijdens de verkiezingen, ben bang dat minister Eurlings daar niet voor te porren is.
    En minister Eurlings de Betuwelijn zou aangelegd worden met gedeeltelijk belastinggeld en privaat ondernemers, waar blijven die privaat ondernemers.
    weet dat dit niets met dit stukje in de krant te maken heeft maar de kriegels kwamen op en ik kon het niet laten, dus sorry meneer Eurlings als ik u gekwets hebt , u heeft ook wel gelezen dat er een binnenvaart ondernemer was die zei dat wij al 100 % korting gaf.
    Ga zo door en gij plukt wat gij oogst meneer Eurlings.

  • Rijsdijk Richard

    Het uitbesteden van de scheepvaartbegeleiding is een vreemde zaak. Wettelijk gezien lijkt dat onmogelijk. Om schippers een verkeersaanwijzing te mogen geven, moet de betrokkene beschikken over een aantal wettelijk verplichte diploma's. Bovendien moet hij zijn aangewezen door de Minister als bevoegde autoriteit. Dat een particulier deze aanwijzingen mag geven lijkt dus merkwaardig. Vooral ook omdat personeel van Rijkswaterstaat zich drie slagen in de rondte moet studeren om de nodige papieren te halen. Kan en mag nu iedereen verkeersaanwijzingen geven aan de schipperij? Als dat het geval is dan is dat een onrustbarende ontwikkeling en een devaluatie van de het beroep van al die verkeersleiders werkzaam bij Rijkswaterstaat op de vaartuigen en posten. Bovendien kunnen ze dan wel stoppen met studeren. Toch worden aan deze mensen harde diploma-eisen gesteld. Wondere wereld

Lees ook