Passen en meten

Overal waar u vaart: Sint Andries ineens kleiner

Wie herkent het niet, soms denk je dat het past en dan sta je met een bed of een kast voor een opening en kom je net wat tekort. Met het schaamrood op de kaken toegeven dat je het meten even met een natte vinger hebt gedaan, wil je liever niet. Meettechnieken zijn anders geworden. De hoogte van de stuurhut meten deed ik vroeger met een lange pikhaak en een loodlijntje. Tegenwoordig is bijna elke meting digitaal. De meetfouten liggen vaak bij de interpretatie van de mens.

Nico Evens. (Foto KBN)
Nico Evens. (Foto KBN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Overal waar u vaart: Sint Andries ineens kleiner | Schuttevaer.nl
Passen en meten

Overal waar u vaart: Sint Andries ineens kleiner

Wie herkent het niet, soms denk je dat het past en dan sta je met een bed of een kast voor een opening en kom je net wat tekort. Met het schaamrood op de kaken toegeven dat je het meten even met een natte vinger hebt gedaan, wil je liever niet. Meettechnieken zijn anders geworden. De hoogte van de stuurhut meten deed ik vroeger met een lange pikhaak en een loodlijntje. Tegenwoordig is bijna elke meting digitaal. De meetfouten liggen vaak bij de interpretatie van de mens.

Nico Evens. (Foto KBN)
Nico Evens. (Foto KBN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer