Duits-Tsjechisch plan bevaarbare Elbe met scepsis ontvangen

Het plan om de Elbe 340 dagen per jaar bevaarbaar te maken tussen Pardubice en Hamburg zorgt voor schouderophalen bij de scheepvaart en felle protesten bij natuurbeschermingsorganisaties. Het schouderophalen geldt de diepgang van 1,40 meter die Duitsland wil realiseren, de protesten van milieuorganisaties gaan over het baggeren, de oeveraanpassingen en het afsnijden van bochten.

‘De scheepvaart wil op de Elbe te veel, te groot en te diep. De Elbe is voor bulkgoederen al lange tijd afgeschreven', aldus de WSA. (Foto Gesamtkonzept Elbe)
‘De scheepvaart wil op de Elbe te veel, te groot en te diep. De Elbe is voor bulkgoederen al lange tijd afgeschreven', aldus de WSA. (Foto Gesamtkonzept Elbe)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duits-Tsjechisch plan bevaarbare Elbe met scepsis ontvangen | Schuttevaer.nl

Duits-Tsjechisch plan bevaarbare Elbe met scepsis ontvangen

Het plan om de Elbe 340 dagen per jaar bevaarbaar te maken tussen Pardubice en Hamburg zorgt voor schouderophalen bij de scheepvaart en felle protesten bij natuurbeschermingsorganisaties. Het schouderophalen geldt de diepgang van 1,40 meter die Duitsland wil realiseren, de protesten van milieuorganisaties gaan over het baggeren, de oeveraanpassingen en het afsnijden van bochten.

‘De scheepvaart wil op de Elbe te veel, te groot en te diep. De Elbe is voor bulkgoederen al lange tijd afgeschreven', aldus de WSA. (Foto Gesamtkonzept Elbe)
‘De scheepvaart wil op de Elbe te veel, te groot en te diep. De Elbe is voor bulkgoederen al lange tijd afgeschreven', aldus de WSA. (Foto Gesamtkonzept Elbe)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer