Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Te weinig schepen en lading voor uitbouw van Elbe-Lübeck kanaal

BERLIJN

Het Duitse ministerie van Verkeer heeft besloten de verbreding en verdieping van het Elbe-Lübeck kanaal in de koelkast te leggen. In 2016 werd, na lang aandringen van het bedrijfsleven, besloten om het kanaal voor 838 miljoen op te waarderen.

1 / 1
In 2019 passeerden 1086 schepen de sluis Lauenburg, goed voor 505.300 ton goederen, de kleinste hoeveelheid sinds 1965. (Archieffoto Wikipedia)

In 2019 passeerden 1086 schepen de sluis Lauenburg, goed voor 505.300 ton goederen, de kleinste hoeveelheid sinds 1965. (Archieffoto Wikipedia)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)
  • j.hagens

    Als er grotere Schepen door kunnen kan de prijs omlaag.
    Hier zitten we natuurlijk niet op te wachten, dit zal betekenen dat u de huidige Schepen die daar varen weg kan concurreren, mits er te weinig kleinere Schepen zijn heeft u gelijk, er zijn er nog genoeg, en voor weinig varen we al, misschien wordt het is tijd dat u nieuwe Boten gaat bouwen en wat modernere bakken, tenslotte Koppelverbanden in een kanaal met Containers met de Stuurhut achterop is niet meer 2020, bij elke brug moet de stuurhut omlaag en vaart u blind, geen radar voorop geen cameras en soms een kopbak met boegstraal.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook