Te weinig schepen en lading voor uitbouw van Elbe-Lübeck kanaal

Het Duitse ministerie van Verkeer heeft besloten de verbreding en verdieping van het Elbe-Lübeck kanaal in de koelkast te leggen. In 2016 werd, na lang aandringen van het bedrijfsleven, besloten om het kanaal voor 838 miljoen op te waarderen.

In 2019 passeerden 1086 schepen de sluis Lauenburg, goed voor 505.300 ton goederen, de kleinste hoeveelheid sinds 1965. (Archieffoto Wikipedia)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Te weinig schepen en lading voor uitbouw van Elbe-Lübeck kanaal | Schuttevaer.nl

Te weinig schepen en lading voor uitbouw van Elbe-Lübeck kanaal

Het Duitse ministerie van Verkeer heeft besloten de verbreding en verdieping van het Elbe-Lübeck kanaal in de koelkast te leggen. In 2016 werd, na lang aandringen van het bedrijfsleven, besloten om het kanaal voor 838 miljoen op te waarderen.

In 2019 passeerden 1086 schepen de sluis Lauenburg, goed voor 505.300 ton goederen, de kleinste hoeveelheid sinds 1965. (Archieffoto Wikipedia)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer