Keulen staat aanleggen aan de kade weer toe

Het algehele afmeerverbod aan de kade in Keulen is na ruim een half jaar van de baan. Dat blijkt uit aankondigingen van de Keulse havendienst HGK (Häfen und Güterverkehr Köln) en de gemeente Keulen. Vanaf 1 oktober is vastmaken aan de 1,4 kilometer lange kade voor bepaalde schepen weer toegestaan. Het gaat om een tijdelijke maatregel in afwachting van verdere plannen.

De toestemming geldt voor geladen schepen tot 9,5 meter breedte en met een maximaal tonnage van 1200 ton. Voor ongeladen schepen geldt geen groottebeperking. Het gebruik van lieren is niet toegestaan. Verder mogen schepen niet bij een ander schip langszij gaan. Bovendien geldt er een generatorverbod. Schepen zijn verplicht gebruik te maken van de aangeboden walstroom. Voor schepen die niet aan de voorwaarden voldoen biedt de HGK via Rheincargo gratis ligplaatsen aan in de haven van Niehl.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Keulen staat aanleggen aan de kade weer toe | Schuttevaer.nl

Keulen staat aanleggen aan de kade weer toe

Het algehele afmeerverbod aan de kade in Keulen is na ruim een half jaar van de baan. Dat blijkt uit aankondigingen van de Keulse havendienst HGK (Häfen und Güterverkehr Köln) en de gemeente Keulen. Vanaf 1 oktober is vastmaken aan de 1,4 kilometer lange kade voor bepaalde schepen weer toegestaan. Het gaat om een tijdelijke maatregel in afwachting van verdere plannen.

De toestemming geldt voor geladen schepen tot 9,5 meter breedte en met een maximaal tonnage van 1200 ton. Voor ongeladen schepen geldt geen groottebeperking. Het gebruik van lieren is niet toegestaan. Verder mogen schepen niet bij een ander schip langszij gaan. Bovendien geldt er een generatorverbod. Schepen zijn verplicht gebruik te maken van de aangeboden walstroom. Voor schepen die niet aan de voorwaarden voldoen biedt de HGK via Rheincargo gratis ligplaatsen aan in de haven van Niehl.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer