Na 17 jaar groen licht voor baggeren Elbe

Het heeft 17 jaar van plannen maken en indienen, bezwaren opstellen en indienen en vele zittingen van rechtbanken geduurd maar nu is het dan zo ver. Hamburg kan aan de gang met het uitbaggeren van de Elbe. Het Bundesverwaltungsgericht in Leipzig heeft 23 augustus de plannen voor het verbreden en uitbaggeren van de rivier tussen Hamburg en de Noordzee goedgekeurd. Het wordt de negende baggerbeurt voor de Elbe sinds 1818.

Na 17 jaar groen licht voor baggeren Elbe

Het gaat de komende jaren, geplande oplevering in 2020, om het met 2,42 meter verdiepen van 81 kilometer rivier, het verbreden van de vaargeul en het aanbrengen van een aantal uitwijkplekken tot 385 meter breedte. Als dat is gebeurd kunnen schepen met een lengte tot 400 meter en een diepgang van 13,50 meter getijde-onafhankelijk in- en uitvaren en bij de hoogwater-vloedgolf tot 14,50 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Na 17 jaar groen licht voor baggeren Elbe | Schuttevaer.nl

Na 17 jaar groen licht voor baggeren Elbe

Het heeft 17 jaar van plannen maken en indienen, bezwaren opstellen en indienen en vele zittingen van rechtbanken geduurd maar nu is het dan zo ver. Hamburg kan aan de gang met het uitbaggeren van de Elbe. Het Bundesverwaltungsgericht in Leipzig heeft 23 augustus de plannen voor het verbreden en uitbaggeren van de rivier tussen Hamburg en de Noordzee goedgekeurd. Het wordt de negende baggerbeurt voor de Elbe sinds 1818.

Na 17 jaar groen licht voor baggeren Elbe

Het gaat de komende jaren, geplande oplevering in 2020, om het met 2,42 meter verdiepen van 81 kilometer rivier, het verbreden van de vaargeul en het aanbrengen van een aantal uitwijkplekken tot 385 meter breedte. Als dat is gebeurd kunnen schepen met een lengte tot 400 meter en een diepgang van 13,50 meter getijde-onafhankelijk in- en uitvaren en bij de hoogwater-vloedgolf tot 14,50 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer