Noord-Nederland wacht op Friese vaarwegenvisie

Met een uitgebreide beleidsanalyse van het goederenvervoer over water bekijkt de provincie Friesland opnieuw of investeren in de zijtakken van het Prinses Margrietkanaal nodig is. De afdeling Noord-Nederland van Koninklijke BLN-Schuttevaer ervaart die aanpak als ‘uitermate constructief’, zei voorzitter Marjan van der Aart. Op 20 juni ligt het besluit voor aan Provinciale Staten (PS).

Noord-Nederland wacht op Friese vaarwegenvisie

Provinciale Staten besluiten 20 juni over zijtakken Prinses Margrietkanaal

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Noord-Nederland wacht op Friese vaarwegenvisie | Schuttevaer.nl

Noord-Nederland wacht op Friese vaarwegenvisie

Met een uitgebreide beleidsanalyse van het goederenvervoer over water bekijkt de provincie Friesland opnieuw of investeren in de zijtakken van het Prinses Margrietkanaal nodig is. De afdeling Noord-Nederland van Koninklijke BLN-Schuttevaer ervaart die aanpak als ‘uitermate constructief’, zei voorzitter Marjan van der Aart. Op 20 juni ligt het besluit voor aan Provinciale Staten (PS).

Noord-Nederland wacht op Friese vaarwegenvisie
  • Provinciale Staten besluiten 20 juni over zijtakken Prinses Margrietkanaal

  • ‘Tientallen miljoenen nodig voor vaarwegen’

Door Dirk van der Meulen
Een jaar geleden was Friesland te klein toen Gedeputeerde Staten (GS) besloot af te zien van verruiming van de aftakking van het Prinses Margrietkanaal naar Drachten. ‘Onbegrijpelijk’, vond de Schuttevaer-afdeling destijds. Het ongenoegen, dat er toen nog de boventoon voerde, leek zaterdag 20 januari tijdens de afdelingsjaarvergadering in Drachten vrijwel verdwenen. Er is nu een ruimere ‘Vaarwegenvisie Friesland’ in de maak. Afgedwongen door Provinciale Staten (PS) en de lobby vanuit de gemeente Smallingerland, die net als BLN-Schuttevaer het belang van de vaarwegverbinding wil veilig stellen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer