Ongeloof over bolderverbod sluizen Wesel-Dattelnkanaal

‘Je zult maar zeven, acht meter omhoog moeten met een lijn om je middel. Dat is levensgevaarlijk. Je krijgt je schip nooit goed vast als een lijn acht meter omhoog loopt. Oh, ze gaan ervan uit dat schepen los in de kolk liggen. Hoeveel kunnen er dan nog in, eentje?’ Zo maar enkele reacties van schippers op de mededeling van het WSA dat de haalkommen in de grote sluiskolken in het Wesel-Dattelnkanaal (WDK) niet meer mogen worden gebruikt.

Ongeloof over bolderverbod sluizen Wesel-Dattelnkanaal

Haalkommen volgens WSA ongeschikt voor koppelverbanden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ongeloof over bolderverbod sluizen Wesel-Dattelnkanaal | Schuttevaer.nl

Ongeloof over bolderverbod sluizen Wesel-Dattelnkanaal

‘Je zult maar zeven, acht meter omhoog moeten met een lijn om je middel. Dat is levensgevaarlijk. Je krijgt je schip nooit goed vast als een lijn acht meter omhoog loopt. Oh, ze gaan ervan uit dat schepen los in de kolk liggen. Hoeveel kunnen er dan nog in, eentje?’ Zo maar enkele reacties van schippers op de mededeling van het WSA dat de haalkommen in de grote sluiskolken in het Wesel-Dattelnkanaal (WDK) niet meer mogen worden gebruikt.

Ongeloof over bolderverbod sluizen Wesel-Dattelnkanaal

Haalkommen volgens WSA ongeschikt voor koppelverbanden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer