Oever Maximakanaal kalft af

Het Maximakanaal tussen de Maas en de Zuid-Willemsvaart bij Den Bosch moet opnieuw worden gerepareerd. Dat bevestigt Rijkswaterstaat naar aanleiding van een artikel in het Brabants Dagblad van dinsdag.

Oever Maximakanaal kalft af

Het probleem is de oeverbescherming van het negen kilometer lange kanaal. De laag stortsteen op de taluds blijkt niet zwaar genoeg te zijn en zakt naar beneden. ‘We merkten dat de stenen wegspoelden’, zegt woordvoerder Suzanne Maas van Rijkswaterstaat. ‘Een mogelijke oorzaak is dat er te hard wordt gevaren, waardoor stenen worden meegezogen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Oever Maximakanaal kalft af | Schuttevaer.nl

Oever Maximakanaal kalft af

Het Maximakanaal tussen de Maas en de Zuid-Willemsvaart bij Den Bosch moet opnieuw worden gerepareerd. Dat bevestigt Rijkswaterstaat naar aanleiding van een artikel in het Brabants Dagblad van dinsdag.

Oever Maximakanaal kalft af

Het probleem is de oeverbescherming van het negen kilometer lange kanaal. De laag stortsteen op de taluds blijkt niet zwaar genoeg te zijn en zakt naar beneden. ‘We merkten dat de stenen wegspoelden’, zegt woordvoerder Suzanne Maas van Rijkswaterstaat. ‘Een mogelijke oorzaak is dat er te hard wordt gevaren, waardoor stenen worden meegezogen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer