Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Plan voor containerterminal aan de IJssel bij Deventer

DEVENTER [update]

Terminaloperator BCTN is met Parkmanagement Deventer in gesprek over de vestiging van een containerterminal achter de sluis in Deventer. CEO Joop Mijland noemde dat maandagavond 19 juni tijdens de ‘Haventop Deventer’, georganiseerd door de gemeenteraadsfracties van VVD, Gemeentebelang, CDA en GroenLinks.

1 / 1
Plan voor containerterminal aan de IJssel bij Deventer

Plan voor containerterminal aan de IJssel bij Deventer

BCTN viert 30-jarig jubileum en werkt aan emissievrije terminal

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)
  • Hein Danser

    Elektrische schepen van Den Bosch naar Rotterdam op de accu?
    Stel 100 km varen met 12-14 km/h. Is dat 7-8 uur varen.
    Dit kan je doen met 200 Kw wordt verbruik van 1400-1500 Kw.
    Om een idee te geven, ik heb een accu-set van 46 Kw. en dat heeft een gewicht van 1000 kg. Dus met oude-wetse- traktie kom je dan op 30 ton. Pas op , bovenstaand verbruik is alleen voor de voortstuwing, daar komt nog 2000 watt/uur bij voor wonen en navigatie. Het is niet onmogelijk om op de accu heen en weer te varen , de techniek gaat heel snel. Maar………

  • Duo Welbekend

    Nou als wij zien hoe lang de binnenvaart moet wachten op zijn lading containers in Rotterdam en Antwerpen ,is het dan wel een goed plan om een container terminal te maken in Deventer?
    Begrijp dat de bedrijven zeer tevreden zijn over de huidige schepen die daar hun goederen brengen .

  • rene huls

    De in dit artikel genoemde locatie is niet juist. Het gaat om een locatie in de binnenhaven, dus achter de sluis en niet op het voormalige Essentterrein.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook