Antwerpen vervangt stadsdroogdokken

Op de Ravenstein-werf in Deest wordt momenteel de laatste hand gelegd aan twee drijvende droogdokken die bestemd zijn voor de haven van Antwerpen. Zij vervangen de oude stadsdroogdokken op het Eilandje, die geïntegreerd worden in het Maritiem Museum (in wording).

Antwerpen vervangt stadsdroogdokken

De drijvende droogdokken zullen worden gebruikt om schepen van het Havenbedrijf, sleepboten en baggervaartuigen te kunnen droogzetten voor nazicht en controle. De grootste drijvende constructie wordt 55 m lang en de kleinste 45 m. Tussen beide elementen kan nog een ponton worden geplaatst. Alles samen een investering van 13 miljoen euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Antwerpen vervangt stadsdroogdokken | Schuttevaer.nl

Antwerpen vervangt stadsdroogdokken

Op de Ravenstein-werf in Deest wordt momenteel de laatste hand gelegd aan twee drijvende droogdokken die bestemd zijn voor de haven van Antwerpen. Zij vervangen de oude stadsdroogdokken op het Eilandje, die geïntegreerd worden in het Maritiem Museum (in wording).

Antwerpen vervangt stadsdroogdokken

De drijvende droogdokken zullen worden gebruikt om schepen van het Havenbedrijf, sleepboten en baggervaartuigen te kunnen droogzetten voor nazicht en controle. De grootste drijvende constructie wordt 55 m lang en de kleinste 45 m. Tussen beide elementen kan nog een ponton worden geplaatst. Alles samen een investering van 13 miljoen euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer