Rijkswaterstaat onderzoekt nautische knelpunten Maastricht

Rijkswaterstaat laat op korte termijn onderzoek uitvoeren naar nautische knelpunten voor schepen van de CEMT-klasse Vb in de omgeving van Maastricht. Dat blijkt uit een aanbesteding op Tendernet waarin onderzoeksorganisaties worden uitgenodigd zich te melden voor de opdracht.

Gevraagd wordt om een ‘Verkenning nautische veiligheid passage Maastricht’. Daarin moet de nautische veiligheid op het deel van de Maasroute tussen meldpunt Sint-Pieter (Maaskilometer 11,0) tot aan het (nog aan te leggen) zuidelijk passeervak in het Julianakanaal (kanaalkilometer 3,6) onderzocht worden. Aanleiding is dat het voor grote duwstellen en koppelverbanden tot 193 meter niet altijd eenvoudig zal zijn op dit deel van de Maasroute te manoeuvreren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rijkswaterstaat onderzoekt nautische knelpunten Maastricht | Schuttevaer.nl

Rijkswaterstaat onderzoekt nautische knelpunten Maastricht

Rijkswaterstaat laat op korte termijn onderzoek uitvoeren naar nautische knelpunten voor schepen van de CEMT-klasse Vb in de omgeving van Maastricht. Dat blijkt uit een aanbesteding op Tendernet waarin onderzoeksorganisaties worden uitgenodigd zich te melden voor de opdracht.

Gevraagd wordt om een ‘Verkenning nautische veiligheid passage Maastricht’. Daarin moet de nautische veiligheid op het deel van de Maasroute tussen meldpunt Sint-Pieter (Maaskilometer 11,0) tot aan het (nog aan te leggen) zuidelijk passeervak in het Julianakanaal (kanaalkilometer 3,6) onderzocht worden. Aanleiding is dat het voor grote duwstellen en koppelverbanden tot 193 meter niet altijd eenvoudig zal zijn op dit deel van de Maasroute te manoeuvreren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer