Zeeland wil weer grote pont

De provincie Zeeland wil af van de huidige snelle catamarans die de veerverbinding tussen Vlissingen en Breskens verzorgen. De kosten zijn zo hoog dat de provincie jaarlijks vier miljoen Euro moet bijleggen. Vrijdag 4 november stemde Provinciale Staten in met een voorstel van het provinciebestuur.

Vanaf 2024 wil het provinciebestuur de huidige SWATH-schepen (Small Water Area Twin Hull) vervangen door één grotere veerpont met plaats voor maximaal 299 passagiers. Dat is veel meer dan het aantal dat de huidige SWATH’s kunnen meenemen: 165 passagiers. Het nieuwe schip moet ook zuiniger zijn. Volgens de plannen die door Provinciale Staten zijn goedgekeurd gaat de nieuwe veerboot vanaf 2024 in een uurdienst varen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeeland wil weer grote pont | Schuttevaer.nl

Zeeland wil weer grote pont

De provincie Zeeland wil af van de huidige snelle catamarans die de veerverbinding tussen Vlissingen en Breskens verzorgen. De kosten zijn zo hoog dat de provincie jaarlijks vier miljoen Euro moet bijleggen. Vrijdag 4 november stemde Provinciale Staten in met een voorstel van het provinciebestuur.

Vanaf 2024 wil het provinciebestuur de huidige SWATH-schepen (Small Water Area Twin Hull) vervangen door één grotere veerpont met plaats voor maximaal 299 passagiers. Dat is veel meer dan het aantal dat de huidige SWATH’s kunnen meenemen: 165 passagiers. Het nieuwe schip moet ook zuiniger zijn. Volgens de plannen die door Provinciale Staten zijn goedgekeurd gaat de nieuwe veerboot vanaf 2024 in een uurdienst varen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer