Vlaanderen zet vaart achter Saeftinghedok

De Vlaamse overheid zet vaart achter de aanleg van het Saeftinghedok. Door het omstreden project aan te merken als een ‘complex project’, wil de Vlaamse minister van Mobiliteit Ben Weyts ‘juridische en andere gevechten’ met tegenstanders voorkomen.

Vlaanderen zet vaart achter Saeftinghedok

Het toekomstige Saeftinghedok wordt een getijdendok op de linkeroever van de Schelde op een 1000 hectare groot terrein waar het dorp Doel en verschillende gehuchten liggen. Het dok wordt 1400 meter lang en krijgt een breedte van 600 meter, zodat in 2021 in totaal 3,4 kilometer aan extra kade beschikbaar komt voor containeroverslag. Het nieuwe dok is volgens Havenbedrijf Antwerpen nodig omdat het Deurganckdok, mede vanwege de verhuizing van containerrederij MSC vanuit het Delwaidedok, al in 2021 tegen de maximale capaciteit aanloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vlaanderen zet vaart achter Saeftinghedok | Schuttevaer.nl

Vlaanderen zet vaart achter Saeftinghedok

De Vlaamse overheid zet vaart achter de aanleg van het Saeftinghedok. Door het omstreden project aan te merken als een ‘complex project’, wil de Vlaamse minister van Mobiliteit Ben Weyts ‘juridische en andere gevechten’ met tegenstanders voorkomen.

Vlaanderen zet vaart achter Saeftinghedok

Het toekomstige Saeftinghedok wordt een getijdendok op de linkeroever van de Schelde op een 1000 hectare groot terrein waar het dorp Doel en verschillende gehuchten liggen. Het dok wordt 1400 meter lang en krijgt een breedte van 600 meter, zodat in 2021 in totaal 3,4 kilometer aan extra kade beschikbaar komt voor containeroverslag. Het nieuwe dok is volgens Havenbedrijf Antwerpen nodig omdat het Deurganckdok, mede vanwege de verhuizing van containerrederij MSC vanuit het Delwaidedok, al in 2021 tegen de maximale capaciteit aanloopt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer