WSA vult gat dat zoutschip Albis in Elbe sloeg

Het in maart voor de Albertbrücke op de Elbe bij Dresden dwarsgevallen zoutschip Albis heeft meer schade aan de rivierbodem veroorzaakt dat werd verwacht. Daar waar het schip lag is tussen de één meter en 1,60 meter grind weggespoeld.

WSA vult gat dat zoutschip Albis in Elbe sloeg

‘Onder het schip stond een sterke stroming’, zegt Klaus Kautz, woordvoerder van het Wasser- und Schifffahrtsamt Dresden. Het gat is de rivierbodem is zo lang en breed als de Albis, ongeveer 85 bij 7 meter, en wordt sinds 5 april weer opgevuld. Het baggerschip Meissen vult in opdracht van het WSA de bodem op met 1300 ton graniet, in blokken van 20 bij 30 centimeter, die niet zo snel wegspoelen. De rederij van de Albis, de Europaïsche Wassertransportgesellschaft in Tsjechië, is verzekerd voor de schade aan de rivierbodem.   

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

WSA vult gat dat zoutschip Albis in Elbe sloeg | Schuttevaer.nl

WSA vult gat dat zoutschip Albis in Elbe sloeg

Het in maart voor de Albertbrücke op de Elbe bij Dresden dwarsgevallen zoutschip Albis heeft meer schade aan de rivierbodem veroorzaakt dat werd verwacht. Daar waar het schip lag is tussen de één meter en 1,60 meter grind weggespoeld.

WSA vult gat dat zoutschip Albis in Elbe sloeg

‘Onder het schip stond een sterke stroming’, zegt Klaus Kautz, woordvoerder van het Wasser- und Schifffahrtsamt Dresden. Het gat is de rivierbodem is zo lang en breed als de Albis, ongeveer 85 bij 7 meter, en wordt sinds 5 april weer opgevuld. Het baggerschip Meissen vult in opdracht van het WSA de bodem op met 1300 ton graniet, in blokken van 20 bij 30 centimeter, die niet zo snel wegspoelen. De rederij van de Albis, de Europaïsche Wassertransportgesellschaft in Tsjechië, is verzekerd voor de schade aan de rivierbodem.   

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer