Meer scheepvaart op Parijse kanalen

De stad Parijs en Unicem, de overkoepelende Franse organisatie van bouwmaterialenproducenten, hebben deze week een intentieverklaring getekend om meer te vervoeren via de Parijse kanalen.

Doel is het aantal vrachtwagenbewegingen en de bijbehorende CO2-uitstoot in de stad te verminderen, met name met het oog op het ‘Grand Paris’-project. Het Canal de l’Ourcq, Canal Saint-Denis en Canal Saint-Martin worden beheerd door de stad Parijs. Jaarlijks wordt via deze kanalen ongeveer een miljoen ton lading vervoerd. Het schilderachtige Canal Saint-Martin met z’n acht sluizen staat momenteel droog voor een grote, drie maanden durende, opknapbeurt. Dit gebeurt gemiddeld eens in de 15 jaar. Bij het leegvissen en schoonmaken worden vaak bijzondere ‘vondsten’ gedaan. (AvO)

 

Meer scheepvaart op Parijse kanalen | Schuttevaer.nl

Meer scheepvaart op Parijse kanalen

De stad Parijs en Unicem, de overkoepelende Franse organisatie van bouwmaterialenproducenten, hebben deze week een intentieverklaring getekend om meer te vervoeren via de Parijse kanalen.

Doel is het aantal vrachtwagenbewegingen en de bijbehorende CO2-uitstoot in de stad te verminderen, met name met het oog op het ‘Grand Paris’-project. Het Canal de l’Ourcq, Canal Saint-Denis en Canal Saint-Martin worden beheerd door de stad Parijs. Jaarlijks wordt via deze kanalen ongeveer een miljoen ton lading vervoerd. Het schilderachtige Canal Saint-Martin met z’n acht sluizen staat momenteel droog voor een grote, drie maanden durende, opknapbeurt. Dit gebeurt gemiddeld eens in de 15 jaar. Bij het leegvissen en schoonmaken worden vaak bijzondere ‘vondsten’ gedaan. (AvO)