Vakbonden en werkgevers containersector gaan weer praten

De vakbonden gaan deze week opnieuw met de werkgevers in de Rotterdamse containersector in overleg over het arbeidsgeschil in de containeroverslag. Dat is de uitkomst van het overleg met het Havenbedrijf Rotterdam dat maandag 11 januari werd gehouden. Niek Stam van FNV Havens wil niet in detail treden over hoe de partijen nu weer tot elkaar zijn gekomen. ‘Dat is niet netjes.’

Vakbonden en werkgevers R’damse containersector gaan weer praten

De bonden vrezen dat er in de Rotterdamse containersector honderden banen verloren gaan door de komst van de sterk geautomatiseerde containerterminals op Maasvlakte II. Daarom eisen ze dat er de komende tijd geen gedwongen ontslagen vallen. ‘We willen een convenant dat echt perspectief biedt voor de werknemers, met garanties voor de werkgelegenheid, zegt Albert van Damme, bestuurder van CNV Vakmensen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vakbonden en werkgevers containersector gaan weer praten | Schuttevaer.nl

Vakbonden en werkgevers containersector gaan weer praten

De vakbonden gaan deze week opnieuw met de werkgevers in de Rotterdamse containersector in overleg over het arbeidsgeschil in de containeroverslag. Dat is de uitkomst van het overleg met het Havenbedrijf Rotterdam dat maandag 11 januari werd gehouden. Niek Stam van FNV Havens wil niet in detail treden over hoe de partijen nu weer tot elkaar zijn gekomen. ‘Dat is niet netjes.’

Vakbonden en werkgevers R’damse containersector gaan weer praten

De bonden vrezen dat er in de Rotterdamse containersector honderden banen verloren gaan door de komst van de sterk geautomatiseerde containerterminals op Maasvlakte II. Daarom eisen ze dat er de komende tijd geen gedwongen ontslagen vallen. ‘We willen een convenant dat echt perspectief biedt voor de werknemers, met garanties voor de werkgelegenheid, zegt Albert van Damme, bestuurder van CNV Vakmensen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer