Minister ziet niets in gefaseerde aanpak sluizen Twentekanaal

Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu ziet niets in een gefaseerde aanpak van de werkzaamheden aan de sluizen van Delden en Hengelo op het Twentekanaal. De minister vindt het beter om in een keer door de zure appel heen te bijten.

Verladersorganisatie EVO en Port of Twente, de havengebonden bedrijven van Twente, vroegen eerder al in plaats van de geplande 16 uur, 24 uur per dag aan de renovatie van de sluizen te gaan werken. Dan hoeft de aangekondigde stremming in 2017 geen 35 dagen te duren. Uit een rondgang onder bedrijven in de regio blijkt volgens EVO en Port of Twente, dat 35 dagen stremming hen een schade van zes miljoen euro oplevert. Daarbij zijn de extra kosten van klanten van de Combi Terminal Twente, die containers overslaat naar tientallen bedrijven in Oost-Nederland en Duitsland, nog niet meegerekend.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Minister ziet niets in gefaseerde aanpak sluizen Twentekanaal | Schuttevaer.nl

Minister ziet niets in gefaseerde aanpak sluizen Twentekanaal

Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu ziet niets in een gefaseerde aanpak van de werkzaamheden aan de sluizen van Delden en Hengelo op het Twentekanaal. De minister vindt het beter om in een keer door de zure appel heen te bijten.

Verladersorganisatie EVO en Port of Twente, de havengebonden bedrijven van Twente, vroegen eerder al in plaats van de geplande 16 uur, 24 uur per dag aan de renovatie van de sluizen te gaan werken. Dan hoeft de aangekondigde stremming in 2017 geen 35 dagen te duren. Uit een rondgang onder bedrijven in de regio blijkt volgens EVO en Port of Twente, dat 35 dagen stremming hen een schade van zes miljoen euro oplevert. Daarbij zijn de extra kosten van klanten van de Combi Terminal Twente, die containers overslaat naar tientallen bedrijven in Oost-Nederland en Duitsland, nog niet meegerekend.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer