Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Onderzoeken naar effectiviteit langsdammen

TIEL

Rijkswaterstaat, de universiteiten van Delft, Wageningen en Nijmegen, Deltares en belangenorganisaties voor de beroepsvaart en (sport)visserij gaan samen de eigenschappen en de effecten onderzoeken van de herinrichting van de Waal met langsdammen.

1 / 1
Onderzoeken naar effectiviteit langsdammen

Onderzoeken naar effectiviteit langsdammen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)
  • J.G.J. van Maren

    er zal binnenkort wel een oploopverbod komen? ik zie het niet zitten om daar een 6 baks duwboor voorbij te lopen met de kans dat er nog 2 schepen te daal komen die elkaar ook aan het oplopen zijn. In Duitsland geven ze miljoenen uit om het dortmund ems kanaal te verbreden, en bij ons gaan ze de boel smaller maken, of word de waal straks alleen vrijgegeven tot maximaal 110 meter?

  • N.A.M. Wildenbeest

    Niet alleen de versmalling van de hoofdvaarwater is ondoordacht, maar ook nog een langsdam leggen tegenover de in-/uitvaart van het Amsterdam-Rijn-Kanaal leggen !
    Dit project kan alleen maar verzonnen zijn door mensen die totaal geen benul hebben van scheepvaart.
    Men heeft beslist niet over nagedacht wat het effect is voor de scheepvaart.
    6-baks duwvaart in 3 breed-formatie in de afvaart en dan hetzelfde in langformatie in de opvaart en wat bij wind en mist ?
    En bij hoogwater als die langsdammen onderwater staan.
    En ook nog beneden Tiel een ‘slinger’ ..de langsdammen gaan over van de ene naar de andere oever.
    Ik houd mijn hart vast !

  • J H Boerman

    We hebben de laatste 4 jaar nog geen lange periode gehad van laag water pas dan kun je wat zeggen ,maar ik denk dat het dan pas laat zien of het effect gehad heeft.Ze hebben het allemaal over hoog water maar wat is het resultaat met laag water en dan bedoel ik 2.00 meter aan de Ruhr ik weet het niet zeker maar volgens mij is de vaarbreedte ook wel versmald.

  • M Smitsman

    Vind het beroerd varen in de opvaart. In mijn geval ging ik leeg altijd dicht langs de kribben. Scheelt me 1000 tot 1500 meter in het uur. Nu zit je midden in stroom te harken en verbruik je meer brandstof op dezelfde afstand…

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook